Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2011, 09:09   #447
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik denk echt niet dat ze zo ver zijn, zelf in te zien dat ze zich gedragen alsof hun imbecielengeloof aangeboren was.
De vraag was "Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?"
waarbij "waarom" betekent : "om welke reden".

Citaat:
De heer K. Kodo heeft gelukkig niets te verplichten of te verbieden. Maar de heer K. Kodo heeft ook niets te manipuleren, bijvoorbeeld door diegenen schuldgevoelens aan te praten die accepteren dat mohammedanen zich uit vrije verkiezing buiten de maatschappij plaatsen door ervoor te kiezen, de koran serieus te nemen.
De heer K. Kodo begrijpt precies niet goed mensentaal.
De vraag was niet of jij iets te verplichten of te verbieden hebt; maar of je dat wil.

Citaat:
Ze hebben verschillende culturen en dezelfde cultuur. Raar hè? Maar ze hebben dezelfde koran, min of meer toch, en voor het naleven van de daarin gegeven voorschriften kunnen ze kiezen, of niet. Maar mij maken ze voor hún keuze niet verantwoordelijk, ook niet door mijn logische gevolgtrekking eruit als - wat was het ook weer? - "inherentisme" af te doen.
Ze hebben verschillende culturen. Alhoewel er 1 Koran is, zijn er verschillende stromingen.
Wat is je "logische" gevolgtrekking?

Citaat:
Hoe komt het eigenlijk dat je de mohammedanerij niet in mensentaal kunt verdedigen?
Ik verdedig geen enkele godsdienst.
Misschien begrijp jij niet zo goed mensentaal.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden