Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dank je. Dat wou ik ook posten ...
Als je d�*t weinig industrie noem, kom dan eens kijken (en ruiken!) zou ik zo zeggen...
Dit hangt dan ook samen met een ander probleem: Limburg is arm, er wonen vele migranten die er gestrand zijn na de steenkoolontginning en die momenteel door die bedrijven op dat industrieterrein als goedkoop arbeiderspotentieel worden aanzien. (Die migranten zijn en blijven echter veelal werkloos.)
Het zou me niet verbazen als er daar kwalitatief slechtere wagens rijden die bv. niet zijn uitgerust met moderne veiligheidssystemen.
|
In vergelijking met Antwerpen is die industrie dus verwaarloosbaar.
En de wegen in Antwerpen beginnen reeds op die uit een Afrikaanse provinciestad te gelijken.
Dat de bevolking in Limburg zich meer en verder moet verplaatsen om te kunnen gaan werken laat de Vlaamse regering dus koud.
De kwaliteit van voertuigen is over heel België vergelijkbaar, dus daar ligt het probleem niet. Ook de rijexamen zijn vergelijkbaar. Blijft er dus enkel de staat van de wegen over.
En die is duidelijk zichbaar veel slechter dan in de andere provincies, vooral de wegen waar het Vlaamse gewest voor verantwoordelijk is.