Het blijft piepklein, he, en er is een probleempje: de wisselvalligheid ervan.
Mag ik het boek van McKay
http://www.withouthotair.com/ aanraden ?
Ik weet niet tot welk "kamp" ik behoor, maar:
- ik ben het met U eens dat we zo snel mogelijk fossiele brandstoffen moeten ophouden met opstoken (om verschillende redenen, waarvan de klimaatswijziging er maar 1 is).
- ik ben helemaal niet TEGEN hernieuwbare energie, maar ik ben wel TEGEN de propaganda die hernieuwbare bronnen voorstelt om zowel fossiel als kernenergie op redelijk korte termijn (enkele decennia) uit te faseren, want dat is technisch, industrieel en economisch niet zinvol haalbaar, en ik stel mij zelfs vragen over de ecologische zin hiervan (vandaar dat ik dat propaganda noem, want het staat niet voor enig realistisch uitvoerbaar plan, maar wel enkel maar als een droombeeld om een "vijand" te belagen)
- ik denk dat de eerste decennia die komen, kernenergie een heel belangrijke rol zou kunnen spelen in het terugdringen van het opstoken van fossiele brandstoffen, en de mogelijke belofte inhoudt om dat nog enkele eeuwen te kunnen.
Maw, ik ben eerder een voorstander van kernenergie + hernieuwbaar om fossiel uit te faseren - omdat dat volgens mij de meest realistische en ook de properste en snelste manier is om van fossiel grotendeels af te geraken.
Dat standpunt is blijkbaar onverdedigbaar, want ofwel ben je "rechts" en dus voor kernenergie en tegen hernieuwbaar, ofwel ben je "links" en dus tegen kernenergie. Maar uw verstand gebruiken en over de technische en economische gegevens nadenken mag blijkbaar niet.