Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Holala wat een opmerkingen . een bouwheer die niet doorheeft dat er anders wordt gebouwen dan op het plan ? te beweren daar niet van af te weten en dan de schuld geven aan de architect en de aannemer . ik denk dat er nog weining anafhabeten een lening krijgen bij de bank en nog minder begiinen er te bouwen . Als je niet in staat bent dat te zien , bouw dan niet hoor .
Ik denk dat bij de meeste overtredingen de bouwheren eerder een vergunning al hebben afgewongen bij d achitect op de limiet , en dan de Aannemer nog pouchen om nog een steentje verder te leggen . en de aannemer die daaraan meedoet neemt een groot risico . Ik ken in ieder geval geen aannemer die een offerte maakt en dan tegen de bouwheer zal zeggen , K'zal voor U een extratje doen en uw leefkamer een metertje groter maken . Hoe ver sta jij van de realiteit man ?
|
Doet niet ter zake of de bouwheer er weet van heeft of niet. Zelfs al zou de bouwheer het zelf gevraagd hebben aan de aannemer/architect. De bouwheer wordt als leek beschouwt. De architect is verantwoordelijk.
Wanneer gij opdracht geeft aan uw aannemer uw dakgoot uit te timmeren met eik en de loodgieter legt daar nadien zo zondermeer zink in, zal die na korte tijd gaten vertonen wegens de aanwezigheid van loodzuur wat er in het eikenhout zit. Ook al heb jij zelf dit opgedragen, de loodgieter blijft daarvoor verantwoordelijk. Hij als vakman had dit moeten weten en en weigeren daar zink in te leggen