Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38
En wat hebben we dan gewonnen ?
Waarom niet onmiddellijk overstappen naar een maatschappij waar men met het nodige geweld zich alles kan toeëigenen, dan koop ik onmiddellijk het zwaarste wapen dat ik maar kan bekomen en organiseer ik mij met een paar maten tot een bende �* la maffia en vervolgens dwing ik iedereen om tegen beloning van brood en water om voor mij te werken.
Het is maar hoe je de maatschappij wilt zien hé. Als je natuurlijk aan de kant van de werkgevers staat, heb je gelijk hé Patrick.
Misschien willen de Europeanen niet aan dergelijke prijs nog werken, wat ook de gevolgen mogen zijn...daar al eens over nagedacht. Wij zijn immers geen spleetogen. Bovendien moeten die spleetogen hun producten nog altijd verkopen aan mensen die geld hebben en als ze de markt hier vernietigd hebben, hebben ook zij geen markt meer. EN blijven importeren om voor hun eigen volk te produceren kunnen ze ook niet.
Ik ben ervan overtuigd dat je geen gelijk hebt met dat soort van keihard (maffieus) kapitalisme. Uitersten zijn nooit goed.
Ik vraag me trouwens af hoelang het nog zal duren voordat de Chinese overheid zich alles gaat toeëigenen of de slavenbevolking in opstand gaat komen.
Theoriën zijn allemaal mooi...in theorie. Maar hoe vaak komt een theorie ook effectief uit. Men dacht voor 2008 ook dat men de zaken onder controle had nietwaar.
|
Er zal er weer één moeten rechtstaan die MAO noemt en een paar miljoen rijke gedrochten afmaakt en partij zuiveringen doorvoert.
En dan zal het in het westen weer zijn, die vuile dictator, die moordenaar, tja…..