Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2011, 12:06   #1134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik vraag me af of het moeilijk is om te zwijgen over zaken die we niet snappen!!!

Wat heeft zakat met liefdadigheid te maken?
Zakat is geen liefdadigheid, het is een plicht; verplicht om te betalen. Liefdadigheid (sadaqah) is aangeraden (mustahabb), maar niet verplicht. Infaq ook!

Je zegt:
(de Islamitische wereld kent enkel het begrip zakaat)
Er staan hier twee beweringen:
1) de islamitische wereld kent zakat, met andere woorden: de rijke moslims in islamitische staat zijn verplicht om jaarlijks zakat te betalen. Heb jij hier ene bewijs voor? Bron?

2) enkel het begrip zakaat? Bewijs? Bron?

Je zegt:
(Te vergelijken met liefdadigheid zoals wij dit vroeger ook kenden vanuit de kerk,)
1) bewijs dat zakat een liefdadigheid is ...?
2) definieer zakat (bron)
3) definieer jouw kerkelijke liefdadigheid (bron)
4) toon die vergelijking/gelijkenis eens aan

Je zegt:
(maar dat is niet gelijk aan het recht op basisvoorzieningen waarop onze sociale zekerheid is gebouwd)
En waarom?

Na zoveel beweringen en leugens, kom jij het volgende zeggen:
(Eigenlijk is religie het middel om de massa arm en dom te houden ten voordele van een beperkte elite)
Schaam je je niet? Welke van die islamitische landen beweren dat ze de islam in de economie en sociale zekerheid toepassen? Bron, aub?
Zakat dient toch om minder begoede moslimsbroeders (ENKEL MOSLIMS) te helpen dacht ik? Het is natuurlijk een islamitische plicht maar dat neemt niet weg dat het een (verplichte) vorm van liefdadigheid is. Dat men nog andere vormen van liefdadigheid kent (gelieve gewoon Nederlands te schrijven aub, ik ben dat taaltje van u tamelijk beu) is ook universeel. Alleen blijken moslims daar niet zo'n fan van te zijn, als je vb. kijkt naar de bedragen die worden opgehaald bij rampen, dan blinken de muzelmaanse landen uit door hun afwezigheid. Maar ja, dan kunnen ze ook niet zeker zijn dat het enkel moslims zijn die ermee worden geholpen.

Sociale zekerheid is iets anders: daar wordt IEDEREEN verplicht om bij te dragen en kan IEDEREEN er gebruik van maken (zoals we ondertussen tot in den treure al hebben moeten ondervinden).

Dit is geinstitutionaliseerde liefdadigheid als je wil: de staat beheert, controleert en verdeelt.
In de islamitische landen zonder sociale zekerheid zijn het de rijken die beslissen wat er gebeurt en de armen die in alle onderdanigheid hun aalmoezen in ontvangst nemen. Waarom zouden wij ons moeten sch�*men (ga je mond spoelen voor deze beledigende uitdrukking !) voor deze vaststelling? wie denk jij wel dat je bent?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden