Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
Wat ik bv zie is een organisatie zoals Organization of the Islamic Conference die een vertegenwoordiging is en bv een stem heeft in de olieindustrie. Zoals de naam aangeeft is de religie belangrijker en zijn de staten ondergeschikt. Dus als die staten ondergeschikt zijn, waarom dient de moslim zelf dan hiervoor te voorzien? Dat er uberhaupt rijk/arm bestaat is een toch solide bewijs dat het rijke individu zichzelf belangrijker acht als de samenleving?
|
Dit is een grote vraag, beste collega CyberpunX. Mijn advies; begin zelf met een onderzoek in de algemene waarden en richtlijnen van de islam die in economie en sociale zekerheid toegepast moeten worden, zoek in de islamitische geschiedenis naar moslimleiders die deze waarden (in kalifaten, dynastieën) hebben geïmplementeerd, en je zal zelf kunnen oordelen.
Er is vandaag één moslimstaat die politiek-maatschappelijk op alle vlakken beetje meer rekening houdt met de islam: Maleisië.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
Meisjes die mogen kiezen maken inderdaad wel serieus verkeerde keuzes ... die dat uitgehuwelijkt worden hebben daar echter geen objectief zicht in. De westers opgevoede meisjes die ik op school kende en van dag 1 op dag 2 moesten trouwen waren toch echter ook niet gelukkig. En hadden al een extra trauma om te beginnen tov zij die dat mogen kiezen. In dergelijk geval is de optie met het minst schade wenselijk.
|
De westerse opgevoede meisjes? Denk je soms dat de moslim meisjes hier in het westen het beter doen, of wat? Allemaal één pot nat. Er is nu bijna geen verschil niet meer.
Die zijn allemaal met die materialistische pragmatische mentaliteit van mooie woordjes ("zelfbeschikking" en "onafhankelijkheid" en blablablab..) opgevoed.
Ik heb hier iemand in mijn familie (A) die 4 zonen en 3 dochters heeft. Alle drie dochters uitgehuwelijkt, en 3 zonen uitgehuwelijkt en ze zijn nu bezig met de vierde aan het uithuwelijken. En ik heb hier ook een jongere broer (deze is zo gezegd uit vrije wil gaan trouwen, dus eerst die scheinheilige hypocriete achterlijke spelletjes van eerst leren kennen, afspraakjes en blablab ..). Guess what happens!