Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
Ik breng elke zaterdag één van mijn autistenklantjes naar zijn trein in het station Antwerpen-Berchem en eet daar een wekelijks broodje pita dwz enkele fijngeschaafde stukjes vlees, wat looksaus en vele rauwe groente : Witte Kooln, Sla, Rode kool, tomaat, ui en pepertjes - zeer smakelijk en zijn geld waard. er is in hetzelfde station ook een "Einstein" broodjeszaak en een "panos" - voor eelck wat wils dus.
overigens de moslim-verbruikers zelf nemen het met het "halal" aspect niet zo nauw -
behalve de pitabroodjes (halal) als de einstein en panos broodjes (niet halal ote haram) worden met evenveel smaak ook door moslima(s verorberd.
Voordat er sprake was van pita-zaken in stations waren er al volop halal zaken in diverse uitgaansmileius (de fameuze pita-straat in de buurt van de Grote Markt in Antwerpen..)
Overigens wordt het in West Europa verbruikte "halal vlees" meestal in slachtyerijen geproduceerd die eigendom zijn van christelijke slachters en worden de dieren daar volgens weet-ik -welke moslimreligievariëteit verdoofd gelacht. Al het lams- en schapenvlees dat je in een supermarkt koop uit Nieuw Zeeland is gewoon Halalvlees omdat het % van de Nieuw Zeelandse export naar Moslimlanden zo belangrijk is dat het inrichten van aparte "halal" en "haram" slachtlijnen gewoon niet economisch haalbaar is.
Bestaat het anti-semitisme gedurende 2000 jaar nu uitsluitend omdat Joden Koosher slachten ?
|
Wie heeft daar een bron en of bewijs van ???..