Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
dat lijkt me niet erg logisch, wanneer moslims onrecht tegenover weduwen of alleenstaande vrouwen willen bestrijden moet je investeren in scholing,vooral van meisjes, werkgelegenheid en sociale zekerheid!
Het is allerminst een reden om polygamie dus maar als oplossing te zien.
Dat lijkt me eerder te gaan over het paradijs voor mannen en aangezien Mohammed zelf een vrouwenliefhebber was en vooral " strategisch" trouwde om stammen aan zichzelf te verbinden zie ik niet in waarom dat pad niet verlaten kan worden en vervangen door meer hedendaagse inzichten die vrouwen niet reduceren tot bezit en broedmachines van mannen.
Geef vrouwen recht op onderwijs, recht op werk zonder toestemming van mannen en zorg voor sociale zekerheid die basisnoden voorziet, en dan is dat hele gedoe niet meer nodig!
Bezorgdheid om "welzijn" lijkt me vooral een goed excuus voor mannen!
Lees eens" de vrouwen van de profeet" van Nahid Selim en uw ogen zullen ongetwijfeld opengaan!
|
Beste Alice,
Je kan niet echt tussen mijn regels lezen of ik ben te onduidelijk geweest.
Mijn ogen zijn al jaren geleden open gegaan.
Ze zijn zelfs nooit gesloten geweest behalve als ik slaap of nies.
Je kan je niet inbeelden wat ik allemaal heb gelezen en
hoeveel jaren ik de vrouwenrechten binnen de Islam al verdedig.
Maar sommige vrouwen vragen er soms zelf om!
En scholing waar meisjes gretig gebruik van maken leidt tot ongewild zijn bij de mogelijke huwelijkskandidaat.
En het ontbreken van een gelijkwaardige geestelijke ontwikkeling bij de jongens, wiens eitje toch al gebakken is vanaf hun geboorte, zorgt ook voor een hindernis bij het groeien van iets moois.
Je kan landelijk Marokko of Turkije niet vergelijken met Europa.
Polygamie is geen plicht in de Islam, het is zelfs geen recht, het is een mogelijkheid die door God werd gegeven om in uitzonderlijke gevallen onrechtvaardigheid tegen te gaan bij weesmeisjes. Iedereen kan dat lezen die zijn ogen open doet en zijn oren niet laat hangen naar zijn lusten.
Van 100 vrouwen/man voor de Islam naar 4/man is een hele stap en de uiteindelijke bedoeling is 1/man. Dit is waar we nu staan.
Als er veel mannen sneuvelen in oorlogen en er veel weeskinderen en weduwen overblijven zou dit weer kunnen oplopen.