Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Misschien had u iets meer keuzemogelijkheden moeten plaatsen, Akkersloot.
|
Je hebt gelijk. "anders" had ook wel gemogen. Maar ik verwijs hierbij graag naar de keuzemogelijkheden van de poll "waarom heeft het Vlaams Blok geen forum".
Citaat:
Ik krijg niet de inrduk dat u hier serieus antwoord op wilt hebben. Of heb ik ongelijk?
|
Nou leg maar uit dat je je links wilt noemen als je het gedachtengoed van een slavenhandelaar verdedigt.
|
Goed, als u een serieus antwoord wilt op deze vraag: Er zijn een paar ongenuanceerdheden in uw poll. In uw statement. En die beginnen met de veralgemening van de Islam. Want gelijk als de Islam is de Bijbel ook niet zo netjes. Ik heb de Bijbel eens van voor tot achter heeft gelezen omdat ik het strenge Christendom maar niet begreep: waarom heeft de mens het nodig zo vast te houden aan wetjes en mytische waarheden zogezegd opgeschreven door een man wier bestaan we niet eens kunnen hardmaken.
De Islam gelijk hetzelfde: dat er mensen zijn die de Islam aanhangen wil niet per definitie zeggen dat deze mensen slavendrijvers zijn. Wat een dikke bullshit.
Dat is precies zo'n zelfde veralgemening als zeggen dat alle blondjes dom zijn omdat er misschien oooit een heel dom blond persoon voor iemand voeten liep en nu zou dan iedereen die blond is ook dom zijn. (ik wil hier geeeeeen cynische opmerkingen over!

)
Een partij die de Islam niet per definitie uitsluit is hetgeen ik voor zou streven. Die niet gaat kijken naar godsdienst of achtergrond maar gewoon naar den mens zelf. Hoe zijig het ook klinken mag.
En voordat iemand anders het gaat doen, ga ik nu op de blauwe knop drukken want deze hele thread hoort hioer volgens mij tegenwoordig niet meer thuis.