Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Gelukkig maar dat elk geloof kan evolueren, nietwaar?
|
Foutje. Het jodendom kon zo veranderen omdat er een messias werd (of wordt) voorspelt. Het Christendom is dat infeite ook omdat volgens de bijbel de wederkomst van christus wordt voorspeld. De islam is echter een godsdienst van "de laatste profeet".
En natuurlijk kan een godsdienst (als deze niet gesticht is door "de laatste profeet" veranderen. Christendom en Islam zijn immers afsplitsingen van het Jodendom.
Citaat:
Goed dan: ik vind niet dat je iemand mag veroordelen op zijn religie enkel omdat deze een religie aanhangt. Het woordje achtergond is weg. Zo lang een Islamiet niet met een gaskamer op zijn rug door Gent wandelt mag hij van gerust hier Islamiet zijn.
En juist hier gaat u in de fout: een Islamiet is niet per definitie een moslim-fascist. Dat noemt men: over 1 kam scheren.
Kunt u van de buitenkant zien of een Islamiet kwaad in de zin heeft?
|
Verschil van mening. Voor mij zijn alle moslims fascisten. Zij hangen immers een fascist, de "profeet" Mohammed, aan en hebben een fascistisch boek, de koran, als heilig boek. Maar ga nu niet in de fout door te zeggen dat ik alle moslims of andere fascisten over één kam scheer. Veel mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze als klein kind gehersenspoeld zijn.
Voor verduidelijking van mijn standpunt verwijs ik graag naar
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16285 (kunnen gematigde moslims beter wel of niet atheist worden).