Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2IFiSI+
Ik dacht ooit dat Hitler en consoorten extreem rechts waren. Ik dacht dat daar de multiculturalisten lijnrecht tegenover stonden. Dat de eerste het waanzinnige 1 ras idee nastreefde, en de ander gelijkheid en verscheidenheid. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk andersom is. Wat rassenhaat en zichzelf superieur voelen betreft... Het is een gek idee natuurlijk, maar niet exclusief voor stormfront en verwanten. Voorbeelden genoeg uit alle delen van de wereld waar de ene vindt dat hij meer recht op leven heeft dan een ander, op basis van 'vanalles'. Dat 'vanalles' uitschakelen, om wereldvrede te bekomen, brengt een aanvaardingsproces in gang waarvan woede en verdriet fasen zijn. Ik denk dat deze maceratie van de wereldculturen er toch komt. Alleen is de vraag wat men dan gaat doen met die aanzwellende mensenmassa, wanneer alle levensbedreigende factoren buiten ouderdom overwonnen zijn. Denk aan de eugenetica, net dat gene waarvoor die nazi's zo veracht worden. Tevens wil ik nog zeggen dat het niet is dat als je iets begrijpt dat je er ook achter staat. Ik begrijp overspel, maar daarom keur ik het niet goed.
|
Hetzelf superieur voelen is eigen aan alle sektes en veel politieke bewegingen, zelf studentenverenigingen maken zich daar schuldig aan. De linkse kerk inderdaad ook.
Wij zijn de goei, zij zijn de slechte, ... maar eigenlijk zijn zij de slechte en wij de goei...