Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2011, 22:39   #65
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

In je quote geschreven, want dat staat niet in de URVM vermeld en de koran verbiedt het niet. Ook niet in de forumvoorschriften.
Nu jij weer.
Je hebt dus in mijn quote geschreven omdat het niet ...verboden is. Redeneer je altijd zo? Terwijl je van een forummer het vriendelijke verzoek hebt gekregen om net als iedereen stukjes tekst in een frame te plaatsen (knopje rechts boven) en dan onder het frame je commentaar te schrijven? Waarom moet jij zo nodig vooroordelen tegen moslims bevestigen? Streef je naar vrede met moslims en heb je schijt aan kafirs? Ik hou het er maar op dat je nog vrij jong bent en dat je stoer moet doen voor je maatjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je houdt er duidelijk van om de leiding te nemen. Ik houd daar ook van. Daarom: Mijn vraag was: Vind je de koran rechtvaardiger dan de UVRM? en niet wat is het verschil tussen de koran en de URVM.

De koran kan rechtvaardiger zijn dan de URVM voor wie godsvrees heeft.
De URVM zijn opgesteld als een ideaal maar wie trekt er zich wat van aan?
Zijn ze niet vaak dode letter?
Of zijn ze niet vaak toepasbaar op de tegenstanders van het Westen terwijl het Westen er vaak zelf zijn voeten aan veegt?
God is het grote verschil, Piero, die hangt niet constant druk uit te oefenen boven de URVM. Bewijs ligt al in het feit dat moslims er geen rekening willen mee houden.
De URVM zijn vrijblijvend te ondertekenen of te negeren.

De koran is ook vrijblijvend te nemen of te laten maar wie in God gelooft, gelooft ook dat er later gedonder van komt als je deze wetten aan je laars lapt.

Het is dus een vrijwillig onderwerpen aan God en het vrijwillig respecteren van de goddelijke wet die je op deze wereld zal helpen en in het volgende leven waar je van uit gaat dat het er komt.

Voor een gelovige is het niet afgelopen met de dood, nee, je zal verder moeten maar je kan aan je toestand niets meer veranderen. Je bent overgeleverd aan Zijn Barmhartigheid.
En Zijn Barmhartigheid is zo groot dat wij, sukkelaars op deze Aarde, niet moeten gaan oordelen wie er al dan niet in aanmerking zal komen om in absolute vrede tot in de eeuwigheid verder te kunnen.
We laten onze meningsverschillen aan Hem over. Simpel.
Je antwoord "De koran kan rechtvaardiger zijn dan ..." is vaag en nietszeggend.
In wat je zegt over onderwerpen aan God en over het volgende leven waar je van uit gaat dat het er komt ben je duidelijk speculatief.
Dat je 'bent overgeleverd aan Zijn barmhartigheid' is een contradictio in terminus.:
Waar laten moslims hun meningsverschillen aan Hem over, simpel? In Irak, Afghanistan? Tunesië? Sahel? België? En niemand wordt door moslims bedreigd? Wordt eens wakker tomcruse!
Citaat:
Als je geen antwoord hebt dan hoef je natuurlijk niet te reageren. Mijn vraag leek mij logisch omdat jij stelde in #41: "Ik ben de koran terug gaan lezen zonder vooroordelen en ik heb vrede en verdraagzaamheid gevonden." Ik verwacht dat iemand die bij de nonnen en paters op school is gegaan vrede en rechtvaardigheid vindt in de wetten van de kerk, van zijn land en in de UVRM; in die volgorde. Pas als je het daar niet vindt zou je verder kunnen zoeken. Je moet dus in staat zijn om de vraag te beantwoorden waarom je de koran rechtvaardiger vindt dan de UVRM. Met je wedervraag ontwijk je het geven van een antwoord. Dat is zwak.

Heb je de Bijbel al eens gelezen? Doen, Piero. Mijn moeder is hem op mijn verzoek ook eens gaan lezen en haar ontzetting is hier niet te beschrijven.
De wetten van het Belgische volk worden geacht door iedereen gekend te zijn.
Ja, maar wie kent ze? Behalve wat je nodig hebt op een bepaald moment.
De URVM, wie kent ze? Ze zijn daar ergens, als een zwaard van Damocles, zo bot als een hak en ingebetonneerd in diplomatieke betrekkingen en politiek opportunisme.
Ik heb de bijbel grondig gelezen en begrijp het als je daar niet vrolijk van wordt.
Het gaat er niet om of je wetten uit je hoofd kent maar of je ze respecteert. Uit je schampere opmerkingen blijkt dat je geen respect hebt voor de Belgische wetten en de UVRM en een Belgisch paspoort. Als je momenteel in België verblijft dan adviseer ik dat je onmiddellijk wordt uitgezet.
Citaat:
Maar omdat ik de beroerdste niet ben en omdat ik niet met een mond vol tanden sta, geef ik je toch een antwoord op je vraag.
Er is niet slechts één verschil tussen de koran en de UVRM. De belangrijkste verschillen lijken mij:
1) dat de UVRM het resultaat is van een internationale studie naar mensenrechten welke geactualiseerd kan worden, terwijl de koran een verzameling is van mythen, legenden en volksrecht uit een feodaal tijdperk in een ver verleden dat niet vatbaar is voor actualisering.

De koran is een geweten, een leidraad, simpel. Onmiddellijk toepasbaar in het dagelijkse leven zonder opzoekwerk. Je actualiseert de koran constant, God legt voortdurend uit hoe de koran te begrijpen. En ik heb het niet over wat men er van maakt, hoe sommigen de koran interpreteren voor anderen en hen bovendien verbieden om er zelf een mening over te vormen. Dat zijn de bedriegers, de leugenaars, de manipuleerders van het volk.
Dit is geen inhoudelijk commentaar op mijn tekst 1). Actualiseren van een interpretatie, van theologie dus, is niet hetzelfde als het actualiseren van wets-artikelen of teksten. Als je zegt dat de koran een geweten is dan begrijp je niet wat een geweten is. Geweten is niet extern maar in je bewustzijn. Het beschuldigt jezelf en het verontschuldigt jezelf in je relatie tot je medemens. Het idee dat God daar boven staat rechtvaardigt nu juist afschuwelijke misdaden van gewetenloze terroristen. Zij rechtvaardigen hun daden met een beroep op de koran, hun externe geperverteerde geweten.
Citaat:
2) dat de UVRM in 30 helder geformuleerde artikelen alle noodzakelijke rechtsbeginselen bevat, welke je in 20 minuten kan lezen en begrijpen; terwijl de koran geen rechtsbeginselen bevat, maar wel een aantal regels en voorschriften die lukraak verspreid staan in de tekst, in vele herhalingen anders verwoord, die voor verschillende uitleg vatbaar zijn, waarbij veel rechten die fundamenteel zijn als basis voor een burgerlijk wetboek, onbesproken blijven, zodat burgers niet in staat zijn om op basis van kennis van de koran tot een algemeen aanvaard begrip van rechtvaardigheid te komen.

Zodra je de koran echt begrijpt heb je niets anders meer nodig.
Maar niemand moet de URVM gaan afschaffen want weinigen begrijpen en passen de koran toe.

En nu jij.
Ik ben niet gek tomcruse. Met de eerste zin bevestig je dat jij de Belgische wet niet respecteert. Met de tweede zin zeg je dat de URVM nuttig is voor kafirs. Dat moet radicaal veranderen als jij hier 'hulp zoekt' en in vrede wilt leven tomcruse. Momenteel ben jij een lid van een vijfde colonne.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden