15 januari 2011, 13:07
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Deugdelijk en efficient bestuur .
In 2009 kopen we een pand . gelegen op ongeveer 40 m van de vaart ( echt drinkbaar is dat water nu niet hé )
Er moet een bodemattest komen . De verkomende partij 89 jaar vraagt via de makelaar of ik me met afspraken en zo wil bezig houden ivb haar hoge leeftijd .
De verkopende partij haar immo kantoor vraagt een bodemattest aan maar dat bleek onvoldoende wegens een bezwaar van de stad . de stad steld een achitect aan om het bodemonderzoek te doen . ( weet niet juist of dit de juiste volgorde wa maar enfin )
De archtect belt mij om een bodemonderzoek te laten plaats vinden , uur en dat . Ik vroeg naar de relevantie van een bodemonderzoek en de waterstalen en stelde de vraag . Zo goed als zeker is zo dicht bij de vaart het grondwater vervuilt , moet dat madammeke van 89 jaar die dat pand verkoopt , dan de hele vaart laten kuisen als blijkt dat het water en de bodem vuil is . Sorry die man werd een beetje boos op me . Enfin ; de data voor het bodemonderzoek lag vast , en de vraag ? of ik ook voor het parkeer verbod ging zorgen ? Ik ; Waarom , ja want dat bedrijf komt met een grote vrachtwagen en betonboor om de boringen te doen en moet kunnen parkeren .
Ik vroeg aan de orkestrerende architect of hij eigelijk ooit al eens ter plaatse was geweest ? hij werd opnieuw boos . Ik merkte op dat er helemaal geen betonboor nodig was , omdat er geen beton lag , in de garage lag er een vloer van betondals in de zavel ( bovendien zo verzakt als hij groot was en met je schop con je zo de dals omhoog wringen . Het antwoord , ja maar die vrachtwagen en betonboor is de standaard uitrusting van dat bedrijf . Dus ok , wat kan ik zeggen .
Dus de bewuste dag , ariveert de firma . Lach niet aub !!! Uit NEDERLAND van boven Zwolle , ruim 100km boven Amsterdam . de hele installatie werd in gereedheid gebracht en ik kreeg het dermate op mijn heupen dat ik er zelf 6 dal uithaalde en ze konden hun betonboor inpakken . Dan maar de grondboringen en de staaltjes boren .
Nieuwsgieirig als ik ben , vroeg ik hoe het nu verder verliep . Ho , we brengen de grondstalen nu mee naar het bedrijf waar het ingepakt wordt en voorzien wordt van een label en streepjescode . het onderzoek in nederland is niet rechtsgeldig voor België vertelden ze me doodleuk en daarom komt er overmorgen een korierbedrijf de boel oppikken om het naar Antwerpen naar het labo te brengen . het resultaat wordt dan naar Nederland gestuurd , waar het bedrijf het dossier opmaakt en de resultaten over maakt aan de achitect . En toen moest ik pissen . toen ik mijn voorhoofd fronste , vroegen ze een tweede data . Ik vroeg waarom ? ja ze moesten over twee weken terug komen om een waterstaal te nemen , wand de putboring voor het waterstaal moest nu eest twee weken rusten . en dan werd het waterstaal opgehaald en de zelfde procedure met flink wat transport . Eind goed al goed , de vervuiling was niet van die aard dat het een verkoop in de weg stond .
Natuurlijk was het prijskaartje van het bodemonderzoek voor de verkopende partij , madammeke van 89 jaar . Bij de notaris bij het verleiden van de ackte heb ik het kostenplaatje gezien , dat de architect in rekening bracht voor het bodemonderzoek .
6.438 € aub . Goed voor de transport - het milieu - de file problemen - de nederlandse economie . en in alsof er in België geen bedrijven zijn die een putteke kunnen boren en een staaltje nemen . Mag ik dit een schande noemen AUB
|
Wat verwacht ge met een dergelijk prutsbeleid.
|
|
|