Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2011, 23:37   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En heeft uw ma een parkeerkaart ?
En jijzelf dus ook niet hoewel je ze ook kon gebruiken.
Toch schat ik dat de kans groter is bij een 65+ dat een van beiden slecht ter been is dan bij jongeren. En als de voorwaarden voor een kaart te streng zijn mag daar natuurlijk ook iets aan gedaan worden. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
neen, mij ma voldoet niet aan de criteria van een parkeerkaart.
op zich is het geen probleem, want mijn ma rijdt niet meer met de auto, dus als ze met de auto ergens heen gaat wordt ze altijd gebracht. Ik of m'n pa zet haar dan eerst af aan de ingang om daarna een parkeerplaats te zoeken. Op de terugweg blijft ze dan binnen zitten en gaan we eerst de auto halen. Mocht ze wel nog rijden (wat ze fysiek prima kan overigens) dan zou het gebrek aan een parkeerkaart haar heel erg hinderen. Ik denk dat ze niet eens een kaart zou aanvragen mocht ze er recht op hebben, maar het feit dat ze er geen recht op heeft vind ik gewoon niet juist.

Ik vind gewoon dat het niet mag gaan om 'we geven een hele groep recht op iets want in die groep zijn er meer die het nodig hebben'. Dat is gewoon onrechtvaardig voor zij die daarbuiten vallen maar er wel nood aan hebben. Er hoeft ook geen hele procedure aan vast te hangen zoals met de gehandicaptenkaart. Laat dat bijv. doen met een simpel onderzoek bij de mutualiteitsarts bijvoorbeeld, met niet zo zot strenge criteria.

Nog iets hierover. Mijn ma is wel erkend door het VAPH als persoon met een handicap. Ze kreeg dus een toffe gratis abonnement voor de Lijn opgestuurd. Al goed en wel, maar mijn ma is fysiek niet in staat de bus te nemen. De trein zou wel gaan. Waarom kan je daar in godsnaam niet in kiezen? Nu heeft ze een nutteloos gratis lijnabonnement maar als ze zelfstandig ergens heen wil moet ze betalen voor de trein.
Tuurlijk, het is communitair, want VAPH en de Lijn zijn beiden Vlaams en NMBS niet. Maar ALLEZ.

Kloteland.