Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik werd vrijdagmiddag telefonisch gecontacteerd door een dame die zich als vrijwilligster van "racen tegen kanker" uitgaf en die mij een geschenkenpakket van 150 euro wou aansmeren. Omdat ik in het verleden al verscheidene malen gecontacteerd werd door andere "vrijwilligers" die uiteindelijk medewerkers van een callcenter bleken te zijn, en dat er slechts een fractie van het geld naar het liefdadigheidsdoel ging, probeerde ik de dame uit te horen. Zij wou mij echter geen rekening- of telefoonnummer geven en legde de hoorn neer.
Omdat ik al verscheidene keren heb gevraagd om mijn gegevens te verwijderen, belde ik naar de callcenterfirma. Maar daar wist men niets van "racen tegen kanker". Ik heb de voorzitter van deze Nederlandse vereniging gemaild en kreeg als antwoord dat hij ook niet op de hoogte was van een dergelijke actie.
Uiteindelijk dan toch naar de politie gegaan waar ik na een uur wachten het antwoord kreeg dat klacht indienen niet ging omdat ik niet op het aanbod was ingegaan. Ze gaven me de raad om de telefoon in de toekomst neer te leggen.
Heeft iemand dezelfde ervaring? En weet er iemand een site waar dit kan aangeklaagd worden?
|
Man toch. Tijdens de kerstdagen lopen er zo een pak van die mannekes en vrouwkes rond. Geen bewijs of leurderskaart, hoeveel tranen in de ogen ook, ik laat ze aan de voordeur staan. Zonder gewetensproblemen.