Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2011, 09:23   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is jou criterium eigenlijk wanneer je over culturele gebruiken gaat Arti?
Dit is ook mijn criterium.
Ik heb altijd gezegd, en herhaal het graag nog eens, dat de vrijheid van de ene mens eindigt waar die van de andere begint.

Het respecteren van elkaars culturele verschillen moet ondergeschikt blijven aan het respecteren van de wet.
Citaat:
Begrijp je een vraagteken?
Ja, en jij?
Wat is jouw criterium om respect te hebben voor een "cultureel gebruik"?

Citaat:
Wat bedoel je concreet met de vrijheid stopt waar die van anderen begint, kun je hier eens enkele voorbeleden van geven?
Dat de vrijheid van de ene de vrijheid van de andere kan beperken.
Bijvoorbeeld.
Mijn buren bouwen een feestje met muziek. Ik wil op tijd slapen omdat ik moet gaan werken.
Als mijn buren de vrijheid nemen om lawaai te maken, beperkt dit mijn vrijheid om te slapen.
Eis ik mijn vrijheid op om te slapen, dan beperkt dit de vrijheid van mijn buren om te feesten met muziek.

Citaat:
Ik heb jou echt niet nodig om mij te vertellen wat en hoe ik iets moet schrijven!
Het was me zeer duidelijk wat Alberto schreef, ik ben het er DUS ( gevolgtrrekking Arti, mag dat ?) niet mee eens dat je " culturele gebruiken moet respecteren" omdat en dat blijkt zeer duidelijk uit mijn repliek , er nogal wat zijn die in strijd zijn met onze wetgeving en zelfs mensenrechten!
Wat heb je daar niet van begrepen eigenlijk?
Je schrijft alsof Alboreto vindt dat je alle culturele gebruiken moet respecteren; terwijl hij duidelijk schreef dat :
Het respecteren van elkaars culturele verschillen moet ondergeschikt blijven aan het respecteren van de wet.
Ofwel begrijp je niet wat hij schreef, ofwel doe je alsof (wat toch ongepast is om te discussiëren)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden