Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2011, 23:55   #77
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daarmee probeert u eerder de focus te verplaatsen...
Ik wil gewoon verduidelijken.

Citaat:
een verhuurder kan aan de huurder niet opleggen of je rookt, alcohol drinkt, gokt of varkensvlees eet, toevallig regels die komen uit Islamitische voorschriften, waarmee er dus gediscrimineerd wordt naar huurders die niet volgens islamitische regelgeving leven.
Maar dat is geen argument om zo'n contract "halal" te noemen. Dat is gewoon een media-"focus-pocus".

Citaat:
Wanneer dat geen discriminatie is zou je dus omgekeerd huurders mogen weigeren die geen varkensvlees eten, niet drinken of roken uit religieuze overwegingen.
Halal betekent toegestaan zoals haram verboden betekent, dat weet u denk ik ook.
Maar wij (jij en ik) weten ook dat er geen "halal"-contracten bestaan. Ik had gevraagd wie dat adjectief precies aangekoppeld had (nog steeds geen antwoord) aan het woord "contract"... en ik had nog gevraagd over (ongeveer) hoeveel soortgelijke gevallen het ging.
-
Als bijvoorbeeld een overdreven radicale moslim zo'n contract maakte, zou hij (in plaats daarvan) simpelweg geen woningen verhuren aan de christenen (net als sommige radicale vlaamse anti-vreemdelingen het doen tegen vreemdelingen. Ze zeggen "wij verhuren geen woningen aan vreemdelingen"... en punt!); het zou gemakkelijker zijn dan gans het Koran-boekje regels in een contract te steken. En wat als ik dat huurcontract toch aanvaard en dan toch een varkensvlees eet in die woning? Dan is zijn "halalisme" "kapot" toch? Zal hij het weten? Hoe moet hij de huurder "controleren"? Ik zeg het nogmaals; het is onzin!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 januari 2011 om 00:18.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden