Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2011, 14:15   #174
rogiervdl
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En met welk "denkwerk" meen je te kunnen besluiten dat reacties op fora en krantensites komen van mensen waaruit de N-VA bestaat (en niet van bvb mensen die N-VA gestemd hebben maar verder niets met de partij te maken hebben)?
Ok, ik bedoelde eigenlijk mensen die op NV-A stemmen en dus minstens de meeste standpunten van die partij delen.

Citaat:
Best mogelijk. Maar momenteel is de situatie ongrondwettelijk en is de splitsing de meest voor de hand liggende oplossing. En gezien La Wallonie al meer dan genoeg buitenproportionele en ondemocratische voordelen heeft (pariteit, alarmbellen, belangenconflicten, ...) zie ik niet waarom er nog meer compensaties zouden moeten volgen.
Omdat dat de basis van het concept 'onderhandelen' is: als je iets neemt, geef je iets terug. Zo gaat dat. Als je enkel neemt zonder geven, spreek je van 'oorlog'.

Citaat:
De vraag is niet hoe groot die transfers zijn. De vraag is wat er met het geld gedaan wordt en of we er een "dankuwel" voor in de plaats krijgen. Gedraagt Limburg zich als een verwend kind dat altijd meer wilt en overal dwarsligt?
Heel juist. Punt is: ik ben het met redelijk veel NV-A uitgangspunten eens. Er mag best iets gebeuren aan het wanbeheer hier en daar in Wallonië (en Brussel). Alleen geloof ik niet in de oplossingen van BDW. Zijn strategie is alles splitsen, en Wallonië laten wegrotten in de hoop dat het er dan vanzelf afvalt. Ik vind dat we in de plaats resultaatsverbintenissen moeten eisen, zoals het bovenproportioneel groot aandeel van de overheidsjobs (36% tov 25% in Vlaanderen) om er één te noemen, maar zonder al dat blind gesplits.

Citaat:
Denk jij nu echt dat de gemiddelde kiezer van gelijk welke partij dan ook in dit ondemocratisch land voldoende bezig is met politiek om er ten gronde een discussie over te voeren? De boven-ons-hoofd-politiek doet er alles aan om dat te vermijden.
Dat is waar, en een kiezer mag ook best vertrouwen hebben in een partij zonder zelf alle dossiers door te hoeven nemen, dat is het fijne van kiezen. Maar als dergelijke ingrijpende voorstellen op tafel liggen, dan is het je verdomde plicht je grondig te informeren voor je daar je stem aan geeft.

Laatst gewijzigd door rogiervdl : 23 januari 2011 om 14:24.
rogiervdl is offline   Met citaat antwoorden