Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2011, 18:39   #179
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Daar hebben we het al typisch gekronkel van 'paragnosten', je claimt dat je voorspellingen kan doen die verifieerbaar zijn door derden. Er is een prijs (en waarschijnlijk verschillende prijzen) voor een persoon die kan aantonen dat hij/zij paranormale gaven bezit, in een gecontroleerde omgeving. Maar als ik het goed begrijp doet hij alleen voorspellingen over jouw toekomst, al eens gehoord van een zelfvervullende voorspelling?

Heb jij erover gevraagd? Ik weet het niet, maar ik heb verschillende theorieën gerangschikt naar waarschijnlijkheid.

- Internettroll
- Psychologische aandoening met een grote dosis zelfverheerlijking
- Iemand met paranormale krachten
Eigenlijk, valt hij me gewoon wat lastig tijdens men leven, wel geweten dat ik niet kan bewijzen dat er een bovennatuurlijk iets is.
Dus weet hij niet beter dan voorspellende dingen te doen, die voor andere zichtbaar zijn, waardoor ik uitleg dien te verschaffen over wat er gaande is.

Nu goed, als hij het dan toch laat blijken en ik heb hier voor afgezien, is het dan niet beter dat ik jullie op de hoogte breng. Aangezien jullie niet zoveel weten, als ik, en als ik het niet doe, wie dan wel? Wanneer doet hij het nog eens, god verbied het, met iemand anders? Wanneer gaat er nog eens iemand als ik op de wereld zijn?
Denk je niet dat ik blij ben dat we wat aan het chatten zijn, ipv dat ik bij een exorcist zit en hij men hoofd 360° draait ipv 90° om jullie duidelijk te maken dat er 'iets' is.
Alles is er al, we moffelen gewoon alles onder tafel, en anders zien we er wat anders in. Zo ontstaan er bijvoorbeeld geesten, demonen, buitenaardse ontvoeringen en wat nog allemaal. Terwijl het antwoord gewoon te vinden is in het onderbewustzijn, dat alles stuurt, excuseer buiten het besturen van electriciteit en objecten, dat is extern.
We zoeken voor alles een 'wetenschappelijke' uitleg, zelfs als die op niets trekt, komaan een onderbewustzijn, er is iets in je lichaam het controleerd en bestuurd je, geeft je dromen, enz... Maar het is een stuk vanjezelf zene, jij bestuurt het maare onbewust??? Het correcte antwoord is meestal het duidelijkst.
OF
Er zit iets in je lichaam, wat je bestuurt en jij hebt er geen controle over, en je beseft er niets van, het is een andere 'ziel' of een ander iets'.
Je bewustzijn, je hebt controle, als je iets wil/doet dan gebeurt het, je beseft alles hier, het is je 'ziel'.
Simpel.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 19:02.
Chrisnach is offline   Met citaat antwoorden