Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2011, 21:25   #6
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
We hadden bij ons in het bedrijf een uitzonderlijk goed jaar. Ik had ook een uitzonderlijk goed jaar en toevallig het beste gepresteerd van alle werknemers (150% van mijn objectief)...

Onze bazen hadden een hoger objectief aan ons gesteld dan dat ze hadden opgelegd gekregen van de internationale directie en dat objectief hebben we gehaald..

Onze beloning 5 % loonsopslag indexatie inbegrepen...

Volgend jaar liggen de objectieven dus nog een heel pak hoger. Ze weten verrekkens goed dat we dat niet kunnen halen, dus volgend jaar geen loonopslag, dat kan je nu al raden.

Mijn gevolgtrekking : ik zal maar 5 % meer presteren dan mijn objectief van 2010 en ze zullen krijgen wat ze vragen ; de objectieven zullen niet gehaald zijn in 2011.

Tja, je oogst wat je gezaaid hebt.

Kan iemand van de heren economisten mij eens uitleggen wat de zin hiervan economisch is, buiten misbruik maken ???
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten!

Geen uitbuiting van mens door mens: (reële praktische vorm)

Democratische inkomensverhouding en inkomensverdeling:

Het wereld Gini-coëfficiënt wordt meestal gebruikt om de inkomensongelijkheid te meten.
Een democratische inkomensverhouding is maximum 1 op 4. voor iedere wereldburger, en mag zeker niet overschreden worden.
De inkomensverhouding momenteel: (Europa 1 op 3.000) (België 1 op 2.000)
1 op 4 is voorlopig een aanvaardbaar verschil, door automatisering kan het verschil kleiner worden, wat voor de mensenrechten ideaal is!

Democratisch krediet of lening:

Als we op deze democratische inkomensverhouding van 1 op 4 eventueel een berekend krediet of lening toestaan, die zeker het welzijn van het individu niet aantast, dan is er geen probleem, de terug betaling mag maximum 1/5 van het maandloon bedragen.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid en mogelijkheden te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven, we zijn hier allen op deze planeet maar eventjes.

Ieder imperium is gebouwd op slavernij:

Het huidige imperium is (schuld of krediet) slavernij, dat werkt veel subtieler dan normale slavernij.
Wie in het oude Rome zijn schulden niet kon afbetalen werd tot slaaf van zijn schuldeiser.
Wie in het huidige kapitalisme zijn schulden niet kan afbetalen wordt tot slaaf van zijn bank.
corse is offline   Met citaat antwoorden