Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2011, 21:43   #7
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
We hadden bij ons in het bedrijf een uitzonderlijk goed jaar. Ik had ook een uitzonderlijk goed jaar en toevallig het beste gepresteerd van alle werknemers (150% van mijn objectief)...

Onze bazen hadden een hoger objectief aan ons gesteld dan dat ze hadden opgelegd gekregen van de internationale directie en dat objectief hebben we gehaald..

Onze beloning 5 % loonsopslag indexatie inbegrepen...

Volgend jaar liggen de objectieven dus nog een heel pak hoger. Ze weten verrekkens goed dat we dat niet kunnen halen, dus volgend jaar geen loonopslag, dat kan je nu al raden.

Mijn gevolgtrekking : ik zal maar 5 % meer presteren dan mijn objectief van 2010 en ze zullen krijgen wat ze vragen ; de objectieven zullen niet gehaald zijn in 2011.

Tja, je oogst wat je gezaaid hebt.

Kan iemand van de heren economisten mij eens uitleggen wat de zin hiervan economisch is, buiten misbruik maken ???
De leuze van de elite:

Mensen zijn niet vrij want ze moeten werken, willen ze iets eten. (Jagen en vissen kan ook)
Wij (elite) gaan mensen bevrijden door hen van hun andere vrijheden te beroven.
Eens ze volledig aan ons onderworpen zijn en onze slaaf zijn, dan pas zijn “wij” vrij.
Onze vrijheid (elite) kan enkel door de slavernij van andere.(werkende klasse)

Het is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan….

50 jaar steken we deze voor hen waardeloze burgers in fabrieken, magazijnen en burelen.
We beloven hun krediet voor 30 jaar, om hun woning, auto enz. af te betalen, deze fabel noemt “eigendom”.
Tot de laatste betaling blijven “wij de bank” natuurlijk eigenaar.
Met onze reclame geven we hun alles, we dwingen ze daar van te dromen, het consumentisme.
We geven hen kredietkaarten, aan 17 % mogen ze zelfs onder nul gaan.
Dit is hun klein beetje vrijheid, in ruil voor de vijftig mooiste jaren van hun leven.
“Wij” hebben ze van hun vrijheden beroofd, maar dan pas zijn “wij” vrij.
Over een beurtrol en democratie willen wij (elite & jetset) niet speken.
Zij delen de lakens uit, en zij willen er dan in schijten ook.
Wij dulden geen inkijk in onze privé leefsfeer, maar willen wel inkijk in uw privé leefsfeer van het gepeupel.
Doe niet wat ik doe, maar doe wat ik zeg, dat is de leuze van het neoliberalisme.

Met beleefde groeten,

Elite & jetset…
corse is offline   Met citaat antwoorden