Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2011, 11:51   #97
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link naar het artikel:
http://www.powned.tv/nieuws/raar/201...act_in_be.html

Een streng gelovige moslim In Berlijn die een appartementencomplex verhuurt heeft een huurcontract opgesteld dat overeenkomt met de regels van de islam.

De volgende dingen zijn verboden:

Twee zeer opvallende dingen die ook verboden zijn:

Is deze persoon op de hoogte van bepaalde activiteiten onder zijn gelovigen? Waarom zegt hij dit? Dit is toch vanzelfsprekend?

Maar maak u alvast geen illusies. De Duitse huurdersbond zegt dat dit contract rechtsgeldig is.

Dit is echter de wereld op zijn kop.
Het is al zover gekomen dat autochtonen zich moeten integreren in een andere cultuur en religie. En dat in ons eigen land.
Het zal een kwestie van tijd zijn vooraleer dit overwaait naar België.

Als ik als Vlaming een appartementencomplex zou verhuren waarin ik duidelijk stel dat de huurder geen moslim mag zijn, dan haal ik het nieuws vanwege racisme. In de andere richting blijkt het echter geen probleem te zijn.

Willen sommige moslims eigenlijk integreren?
Of willen ze segregatie?

Als je zelf beslist zo een huurcontract te ondertekenen tja... Maar ik zie geen enkel probleem om zo een contract direct nietig te laten verklaren voor een rechtbank. Het druist in tegen de GW en de vrijheden die daarin zijn opgenomen.

natuurlijk is het rechtsgeldig als je het ondertekent, maar dit betekent niet dat het niet nietig kan verklaard worden

Laatst gewijzigd door pinarello : 25 januari 2011 om 11:53.
pinarello is offline   Met citaat antwoorden