Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2004, 07:23   #54
JPB
Vreemdeling

Standaard

Waarom moeten we leren samenleven in een multiculturele maatschappij?
Als de Islam het principe van geboorteplanning en anticonceptie zou aanvaarden, zou er in die landen een spectaculaire stijging van de welvaart zijn en zou er zelfs geen migratie zijn. Denk hier bijv. maar eens aan China met zijn drastisch maar efficiënt "een-kind-per-gezin-politiek.
En als diegenen die hier zijn, ook aan geboorteplanning zouden doen, zouden ze niet zo moeten jammeren dat ze "gediscrimineerd" worden.
Want het is toch gemakkelijk zoals jullie soms doen om een beeld op te hangen van de "schrijnende" woonomstandigheden van migranten. Men noemt het schandalig dat bijv. tien mensen op een appartementje met slechts drie kamertjes moeten wonen.
Men zegt er dan wel niet bij dat het om twee ouders en acht kinderen gaat.
Ik heb niets tegen solidariteit maar niet met mensen die er een ecologisch onverantwoord voortplantingsgedrag op nahouden.
Ik begrijp ook niet waarom de "Groenen" het zo leuk vinden dat we met steeds meer mensen opeengepakt moeten leven.
Iedere "biologische" tuinier weet dat je planten niet te dicht op elkaar moogt planten. Wortelen bijv. moet je uitdunnen of je krijgt ziektes en bijna geen opbrengst. Kolen hebben ruimte nodig of er komt niets van in huis.
Dit is een natuurwet die ook voor mensen geldt.
Sommige idealistisch ingestelde mensen zullen het niet graag horen, maar hoe meer mensen op een bepaalde plaats wonen hoe meer kansen op aggressiviteit.
Dus laten we wat "ecologischer" en "realistischer" over de problemen nadenken.
Mijn voornaamste bedoeling is dat iedereen de zaken op een evenwichtige manier evalueert en niet vervalt in naïeve, onproductieve beeldenstormerij. Dit in het voordeel van ieder levend wezen, zowel mens of dier, die op onze planeet leeft.
JPB is offline