Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Daar vergis je je toch in makker ! Deze 'moslims' verbazen zich er trouwens over dat sommigen onder ons zo tolerant lijken te zijn voor zelfs fanatieke uitingen van de islam, terwijl 'mijn vrienden' zelf toch heel wat (terechte) kritiek hebben op hun eigen religie. Wat hen natuurlijk niet populair maakt bij de islamgoegemeente, want criticasters uit eigen rangen worden stevast als verraders of afvalligen beschouwd ! En ze krijgen het daarom vaak hard te verduren. Vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen maar ten gunste van de islam, maar duidelijk niet binnen de islam zelf.
Zelf ben ik ook al op een islamitische trouw geweest, waar geen druppel alcohol werd geschonken (ook niet aan niet-moslims). Niet alle moslims zijn dus blijkbaar zo tolerant als jouw vrienden. In de privé-sfeer doen ze nog wat ze willen, maar zelfs in bepaalde publieke etablissementen in concentratiebuurten kan je geen pintje of glaasje wijn meer krijgen. Dat is de harde realiteit.
Ik ben inderdaad ook geen favoriet van kruisjes of joodse traditionele kleding, maar deze dringen hun gedachtengoed tenminste niet op aan 'derden'. Het christendom zijn maatschappelijke impact in West-Europa is zeer bescheiden geworden, wat niet wil zeggen dat ik zichtbare kruizen leuk vind. Van de traditionele joden kan je bezwaarlijk zeggen dat ze in onze samenleving geïntegreerd zijn, als Antwerpenaar zie ik de Chassidims bijna dagelijks rondlopen. Deze mensen leven evenwel in een quasi volledig afgesloten wereld binnen de stad, dus daar heb ik dan ook weinig last van. M.a.w. zij buiten niet al onze 'maatschappelijke voorzieningen' en financieringskanalen uit om daarna onze westerse cultuur uit te spuwen.
|
Dus je geeft bij deze zelf toe dat je de moslims omwille van een grotere fanatieke aanhang afstraft op hun geloofsuiting en de joden , christenen enz ... laat begaan ??? Erg democratisch gast !! .... Ik stel me dan ook wel de vraag of je begrijpt waarom ik dit aanklaag ? Ik ben evengoed als jij geen relifreak en dit om het feit dat geloof zeker tegenover kinderen geen eigen keuze is maar indoctrinatie en dus sterk afgebouwd moet worden . In de 1ste plaats afgeschaft op de scholen . Een hoofddoek verbieden en de rest toelaten is voor mij discriminatie .... bewijs lees je zelf in uw post .