Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma
Het grappige is dat jij voor die Joodse intelligentsia bent, maar nu "vergeet" dat 3/4 ervan communistisch was (de nazi's spraken niet voor niets over "cultuurbolsjewisme"). Het andere vierde was dan weer zodanig kapitalistisch dat het niet mooi meer was (bankiers, industriëlen, persmagnaten ... of allemaal tegelijk zoals "Judensau" Rathenau).
En rara ... wie heeft het naoorlogse Europa cultureel doodgemaakt en de consumptiemaatschappij ingevoerd? Niet het spook van de nazi's, niet de Russen of de hippies van mei '68, maar massapsychologen als Edward Bernays (neef van Sigmund Freud), de volksheropvoeders van de Frankfurter Schule (in opdracht van de OSS), Amerikaanse stichtingen zoals de Ford Foundation (frontorganisatie van de CIA), de Rockefeller Foundation, enz. De "neuzen" staan nagenoeg allemaal in dezelfde richting.
Schaakmat, me dunkt.
P.S. Op de duur ga ik dat viscerale anticommunisme van "rechts" nog beginnen missen. Maar wat wil je als "rechts" nu geleid wordt door neocons (d.w.z. neo-trotskisten)?
|
Voor 'n groot deel kan ik hier wel met je in meegaan, maar toch kan ik me niet aan 't gevoel onttrekken dat voor jou alles 1 groot joods complot is en daarin kan ik niet met je meegaan.
Maar op welke manier juist raakte je dat in je privé leven ook alweer?