Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
ja, er zal momenteel geen federale regering komen. "Jullie" denken dat dit de voorbode is van het einde van Belgie. Misschien ... misschien niet, dat verhaaltje kan JAREN duren, en iedereen, ook de Vlaams-nationalisten, zullen er vet mee zijn.
|
Dat zeg ik ook al de ganse tijd he. Een decennium aanmodderen. We zijn al bijna 4 jaar bezig nu (13 juni 2010 is enkel een verlengenis van 2007 he). Het moet zolang duren opdat zelfs zij die nu nog vurig uit ideologische traditionalistische of belangensvoordeel een federaal bestuur willen, zullen zien dat het niet werkt, en uiteindelijk OOK voorstander zullen worden van een verregaande splitsing der bestuursbevoegdheden op een of andere manier. Zo lang moet het duren eer die zogezegde Vlaamse Eis die niks anders is dan de oplossing van een probleem zoals elk boerenverstand het zou zien zal doordringen bij een grote meerderheid. Ik denk dat daar nog een decennium voor nodig is. Als het land al 14 jaar zonder deftig federaal bestuur zit, dan kan ik mij moeilijk indenken dat de meeste mensen zo nog willen voortdoen. Ook zij die dat nu nog hard willen.
EENS dat gebeurd is, zal het echt vieze gevecht pas beginnen: wie grabbelt wat. En daar staan de Vlamingen niet stoer: zij hebben nooit iets gewild van de "andere kant". Hun "eisen" beperken zich meestal tot het inperken van wat de andere kant van de Vlamingen wil grabbelen. "de peer in twee" zal dus heel nadelig uitvallen voor Vlaanderen, dat ondertussen even hard heeft geleden van dat slepende onbestuurlijke decennium, en bovendien nog is leeggezogen ook via alle huidige aftap mechanismen. En met toch nog een behoorlijk deel "vijfde kolonne" mensen in eigen rangen die er niet voor blozen om de overkant ter lakei te zijn.
Maar bon, zo zal het nu eenmaal gaan. En eens bevrijd, drie kwart leeggezogen en een slecht scheidingscompromis ondergaan, zal men eindelijk kunnen ademen. Binnen 15 jaar of zo.