Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii)
Doe niet onnozel.
Dat is zo alles stellen dat indien ge geen bewijs voor het bestaan van god kunt vinden ge maar moet zwijgen, want ge kent er niks van.
|
Ge kunt opnieuw niet volgen. Ik zei: als ge geen definitie van iets kunt geven, kunt ge der niets over zeggen. Een definitie is natuurlijk niet hetzelfde als een bewijs voor iets.
Was het onderscheid tussen een bewijs en een definitie echt niet duidelijk? Ik denk dat lagere schoolkinderen dat onderscheid zelfs kunnen maken.
Citaat:
Vanwaar trouwens die dwang om mensen de mond te snoeren ?
|
Je snoerde jezelf de mond door te zeggen: "het is onmogelijk dus ik ga de moeite niet doen". Ik wou je uitdagen om toch te proberen een definitie te geven en dus zin te geven aan je onzin. En wat je zegt was natuurlijk wel degelijk onzin. Want je zei ooit: "een overheidsloze samenleving is onmogelijk", maar dan op de vraag: "wat bedoel je met een overheid" kan je enkel zeggen: "ik weet het niet". Ja, dan zijn al je posts hier natuurlijk onzin.
Citaat:
Maar laat ons de test doen. Indien ge daar de moed voor hebt.
Gij geeft een hanteerbare enge definitie voor overheid, en ik zoek een overheid of vorm van overheid, die niet in die definitie past.
Probeer maar.
|
Definitie overheid: een
organisatie die binnen een bepaald
gebied het
monopolie heeft op de
legale initiatie van geweld.
Definitie organisatie: een groep mensen die zich op formele manier georganiseerd heeft. Dit sluit bijvoorbeeld een tirannieke vader uit die zijn vrouw/kinderen slaat.
Monopolie: dat deze organisatie de enige organisatie is binnen een bepaald gebied. Dit sluit wel niet uit dat deze organisatie andere organisaties kan delegeren.
Legaal geweld: het geweld is bij wet goedgekeurd. Dit sluit bijvoorbeeld een moordenaar of dief uit die wel geweld gebruikt, maar zijn geweld is niet bij wet goedgekeurd.
Initiatie van geweld: geweld dat geen reactie is op het geweld van anderen. Een moordenaar opsluiten is volgens deze definitie geen initiatie van geweld omdat je reageert op het eerdere geweld van de moordenaar.