Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2011, 20:08   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
en wat waren die weeral?
1) Niks doen wat je zelf niet graag hebt.
2) Niet betrapt worden.
3) Gul zijn en indien iemand U iets doet, zelfs al gaat het in tegen regel 1, geef het dubbel en dik terug.

Citaat:
oei, het verklaart al veel dat je zegt er een gebrek aan te hebben. En het zegt nog veel meer als je empathie in dezelfde context gebruikt als geloof in onbestaande dingen.

Citaat:
uhu?
Stel ik heb de macht, en jij mag kiezen. Ofwel vermoord ik je, ofwel verbied ik je om nog vlees te eten (je mag lekker veggie eten in de plaats, en voor de rest laat ik u met rust). Wat zou je dan verkiezen?
Recht 1 combineren met Regel 2. Probleem opgelost, en leven met de concequenties. Trouwens, U wil dat er niks vermoord word, hoe kan U dan een "wettelijk toegestane moord" goedkeuren.

Citaat:
u bent geen hypocriet als u een consistent ethisch systeem hebt en ernaar handelt. Uit alles wat je zegt, kan ik vermoeden dat dat systeem moreel egoisme of nihilisme zou zijn. Daarom vroeg ik aan jouw of je dat was. Als je bv moreel egoist zou zijn, is je gedrag en je stellingen op dit forum daarmee consistent, en ben je niet hypocriet.
Dan handel ik uit moreel nihilisme. Ik verbaas me al lang niet meer over de menselijk creativiteit qua waanzinnige uitspattingen.

Citaat:
wat bedoel je daarmee?
Ik kan ook een sadist zijn. Ik kan vleeseter zijn,...
In welke zin gebruik je het woord 'kan'?
Ik kan een vleeseter zijn, en ik kan een veganist zijn, ik zou zelfs kunnen proberen een spontanist te zijn. Ik kies er gewoon voor het niet te zijn.
Ikzelf ben geen fan van pijn. Dus ik probeer pijn te vermijden, ergo, Halal vlees is voor mij taboe...(flauwe grap, ik stel dieren niet gelijk aan mensen.)

Citaat:
goh, ja, als je zoiets welgemeend schrijft, denk ik dat je inderdaad weinig empathie hebt...
Ik ben hier niet uit mijn nek aan't lullen.

Citaat:
hier ook: als je enkel voor dierenwelzijn bent omdat het vlees lekkerder zou smaken... Weinig empathie...
Het is aangetoond dat goed verzorgd vlees beter smaakt.
Net zoals historische feiten aantonen dat eerlijk behandelde slaven(niet noodzakelijk vriendelijk), hun meesters trouwer bleven en beter opbrachten dan vrije werknemers die om moesten gaan met oneerlijke werkgevers.