Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2011, 10:08   #71
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Israël: Steun Mubarak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat [zionisme] door dik en dun verdedigen is een historische vergissing. Ik constateer dat het zionisme, waarop Israël is gegrondvest, een richting inslaat die de democratie in gevaar brengt.

Nu is de democratie in de Arabische landen van nog veel mindere kwaliteit of voor het merendeel zelfs helemaal niet bestaand. Daarom kan Israël nog het voordeel van de twijfel krijgen. Maar als de Arabische wereld democratisch wordt, zal Israël toch aan rechtvaardige eisen tegemoet moeten komen.
Ik schreef dit stukje tekst op 31 december, dus ruim voor de opstand in Tunesië begon. Hoe reageert zionistisch Israël echter op de rechtvaardige eisen voor democratie in de Arabische wereld?

Citaat:
Israël heeft de Verenigde Staten en verschillende Europese landen opgeroepen om het regime van de Egyptische president Hosni Mubarak te blijven steunen.

Dat meldt de Israëlische krant Haaretz. Volgens het dagblad stuurde het ministerie van Buitenlandse Zaken afgelopen weekend een richtlijn naar tientallen ambassades, waaronder die in de VS, Canada, China, Rusland en verschillende Europese landen.

Jeruzalem wil zijn bondgenoten duidelijk maken dat het in het belang van het Westen en het hele Midden-Oosten is om de stabiliteit in Egypte te bewaren en dat bijgevolg voorzichtiger moet worden omgesprongen met openlijke kritiek op Mubarak.
Bron: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4939137818.htm

Ik kan min of meer instemmen met het commentaar op het bericht op de Knack-site:
Citaat:
Ik hoop dat het goed afloopt met die jasmijnrevoluties in het M.O. en wens ik dat de Israelische joden zichzelf op het ogenblik besch---, sorry; bevuilen van schrik. Ze kunnen misschien miltaire "steun" naar hun buurlanden zenden, zoals ze al vaker deden in Libanon, 'ns kijken hoeveel hun dit keer oplevert.
Ik wil niet echter niet alle joden over 1 kam scheren en zou 'Israëlische joden' vervangen door 'zionistische joden'.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden