Uit dossiers op vlaamsblok.be
Citaat:
Het Vlaams Blok is voorstander van een harde aanpak van jonge criminelen. Voor hen moeten speciale jeugdgevangenissen gebouwd worden. Jongeren moeten vanaf zestien jaar voor een gewone rechtbank kunnen verschijnen. Het gaat niet op zestien- en zeventienjarige delinquenten als kinderen te behandelen. Voor zware misdaden als foltering, moord en verkrachting moet de leeftijdsgrens nog lager liggen. De dertienjarige allochtoon die Patrick Mombaerts doodsloeg met een ijzeren staaf kon helemaal niet gestraft worden.
|
En de kinderrechten? Een jongere onder de 16 jaar kan echt niet verantwoordelijk gesteld worden voor dergelijke daden. Hen opsluiten in kindergevangenissen is de slechtst mogelijke oplossing. Of wil je psychopatische criminelen creëeren?
Citaat:
"Europeanen moeten inzien wat een prestatie het is voor immigranten om deel te worden van een samenleving die totaal anders is dan die waar ze vandaan komen. Wie die overgang met succes maakt, verdient de grootste lof. Wie zich weigert aan te passen, moet naar huis worden gestuurd en plaats maken voor iemand die zich wél wil aanpassen. Dat lijkt extreem, maar er is geen redelijk alternatief. Want het gaat hier om de essentiële waarden van alle inwoners van het Westen, niet alleen van vrouwen of homoseksuelen. De westerse beschaving staat op het spel."
|
Het klinkt niet enkel extreem. Het IS extreem. Er wordt aangegeven in de tekst dat het heel moeilijk is om zich aan te passen aan een andere cultuur. Vooral het loslaten van de eigen cultuur is een groot probleem. We kunnen dus stellen dat een grote minderheid in staat is om die brug over te steken. Zo moeten we dus besluiten dat een grote meerderheid moet teruggestuurd worden naar 'eigen' land. Deportatie is heel dichtbij.
Dreigen met: 'Pas u aan of terug!' zal de integratie niet helpen. Concrete ondersteuning is nodig.
Daarbij komt nog dat mensen het recht hebben om hun cultuur te behouden.
Er wordt heel veel gezegd over extremisme en terugsturen, maar een degelijke opleiding Nederlands in de lagere school, extra ondersteuning van de ouders, heropwaarderen van de buurt, samen zoeken naar oplossingen om hun cultuur te verenigen met de onze, ... Daar hoor ik het VB weinig over vertellen.
Ze geven eenzijdige oplossingen waar maar één kant beter van wordt, en dat is de blanke, werkzekere Vlaming.
De meningen van het VB over de homo-gemeenschap vind ik niet terug op de website. In de krantjes in mijn bus heb ik al meerdere schandalige uitingen gelezen.