Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2011, 21:22   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb 6 maanden gewacht om een antwoord te krijgen over mijn vraag over de communautarisering van de kinderbijslag in Brussel en heb geen antwoord gekregen en ik neem aan dat ik weer 6 maanden zal moeten wachten vooraleer een antwoord te krijgen.
Je negeert al zes maanden het antwoord. Er komt binnenkort een bijkomend Vlaams kindergeld. Dat is perfect georganizeerd, ttz. het kindergeld is een recht voor het kind, onafhankelijk van het statuut van de ouders, en het is gebonden aan de voorwaarde van deelname aan het Nederlandstalig onderwijs of opvolging door het Vlaamse kind en gezin. En zeg mij nu eens waarom de hele kinderbijslag niet op dezelfde manier zou kunnen georganiseerd worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals. Het probleem is niet dat processen in het Nederlands, Frans of eventueel in het Swahili worden gevoerd maar dat mensen in Brussel zullen moeten/mogen kiezen onder welk juridisch syteem ze zullen vallen wat compleet anders is dan te kiezen in welke taal ze het proces voeren. Neem nu mijn voorbeeld van die minderjarige Pool. Gaat men die anders behandelen en straffen naargelang ie voor een Franstalig systeem kiest of voor een Vlaamse?
Hij heeft niet te kiezen, zijn inschrijving bij een bepaalde onderwijsinstelling zal bepalen hoe hij behandeld wordt. Dat is vandaag ook al zo: als jongeren noodhulp nodig hebben worden ze op die basis in een Nederlandstalige of Franstalige instelling geplaatst. En dat werkt. Dus waar zit uw probleem?
fonne is offline