Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror
Geloofde Reynders niet in de filosofie 'we kijken gewoon wat we nog samen willen doen'?
Voor mij klinkt dat goed, maar er zit een geurtje aan.
|
Aan Di Rupo zit ook een geurtje, heb ik mij laten vertellen. Zo eentje van het Chanel N°5 soort, dat je eerder van dames zou verwachten.
Hoe dan ook moet het toch voor iedereen duidelijk zijn dat Reynders zowat nul kans maakt om één en ander in beweging te krijgen. Het ware al een mirakel dat hij er zou in slagen om zijn eigen partij nog in beweging te krijgen.
Men moet zich dan ook afvragen waarom Van Yp en van Saksen Coburg dit Reynders-stadium, dat toch logischerwijs niets méér dan bijkomend tijdverlies kan betekenen, nog eens inlassen alvorens er aan nieuwe verkiezingen gedacht wordt.
Volgens mij is de reden zonneklaar : aan belgofone kant heeft men gewoonweg te veel schrik van nieuwe verkiezingen, beseffend dat het een beetje moeilijk zal worden om de voor hen ongetwijfeld ongunstige Vlaamse uitslag ervan andermaal onder het tapijt te vegen, zoals men met deze van de voorbije verkiezingen doet.
Inmiddels installeert men tersluiks de zittende regering Leterme nog ietsje vaster in het zadel, en geeft men zichzelf meer tijd en gelegenheid om de CD&V om te praten naar een eventuele nieuwe regering zonder de partij van De Wever.
En Vlaanderen ? Het zit er bij, en het kijkt er naar. Zoals gewoonlijk…