Citaat:
Voor de definitie van soort, ga je maar eens in je biologie-boekjes bladeren van het middelbaar onderwijs. Het komt erop neer dat een soort een onderverdeling is waarbij als haar "onderdanen" genetisch gezien vruchtbare nakomelingen hebben. Dit houdt dus in dat ze bijvoorbeeld hetzelfde aantal chromosomen hebben.
|
Hier vindt je een paar voorbeeldjes. Bij één daarvan verdubbelt een plant zijn aantal chromosomen.
Citaat:
Het punt is dat aanvaarde wetenschappers zelf enkel vermelden wat hun goed uitkomt, en dat daardoor anomalieën in de vergeethoek verdwijnen.
|
Zelfs als het uitbrengen van die anomalie een nobelprijs en veel geld oplevert? Ik wil wel graag weten waarom dat niet gebeurt.
Citaat:
Als marco-evolutie onder eender welke omstandigheid mogelijk is, moet men in staat zijn om dat (minstens in laboratoria) waar te nemen.
|
Als je een paar duizend jaar wil wachten toch...
Citaat:
C-14 is zeer betrouwbaar, maar wel maar tot ongeveer 10.000 jaar geleden. Ik ben persoonlijk niet zo bekend met andere methodes die radioactief verval gebruiken, maar ik dacht dat die niet zo betrouwbaar waren...
|
Er zijn anderen. U/Pb bijvoorlbeeld. U-238 heeft een halfwaardetijd van 4.5 miljard jaar, en kan dus voor iets grotere tijdspannes gebruikt worden. Het spreekt vanzelf dat daar een foutmarge van enkele miljoenen jaren zal zijn, maar zeg nu zelf, wat is een miljoen jaar