Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2011, 10:20   #1
love4everybody
Burger

love4everybody's schermafbeelding

Standaard Experts Mexicaanse griep hadden banden met fabrikant vaccin (ook Van Ranst)

Nneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, toch niet mijn idool Van Ranst????

Citaat:
"Experts Mexicaanse griep hadden banden met fabrikant vaccin"

20/11/'10 Een derde van de wetenschappelijke experts die het vaccin tegen het H1N1-virus, beter bekend als de Mexicaanse griep, hadden aanbevolen, heeft banden met het farmaceuticabedrijf GSK. Dat beweert het tijdschrift Politique alvast.

GSK kreeg het contract voor de vaccins toegewezen. Politique beweert dat maar liefst vijf van de vijftien experts van het wetenschappelijk comité van het Interministerieel Commissariaat Influenza belangen had met het farmaciebedrijf. Ook voorzitter Marc Van Ranst zou betrokken zijn bij het belangenconflict.

Enkele experts kregen een vergoeding als consultant voor het bedrijf. Anderen ontvingen dan weer onderzoeksgelden van GSK.
Lees verder op http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nt-vaccin.aspx
Artikeltje is trouwens via zoeken op HBVL niet te vinden,...

Ik vond het altijd al jammer voor de heer Van Ranst die maar bleef beweren dat hij dit op vrijwillige basis deed (daar waar Coutinio in NL paar miljoen op zak stak via een prijsuitreiking). Dit heeft hij me zelfs persoonlijk gezegd toen ik het hem op de man af vroeg.
Blij dat hij toch nog iets gekregen heeft voor zijn moeite !

Hou je sterk kerel! Blijven ontkennen!
(ik denk dat de heer Van Ranst trouwens hier op Politics als es is opgekomen voor zijn zaak, dus ik hoop dat hij dit nu ook doet)
ToiToiToi !

Laatst gewijzigd door love4everybody : 3 februari 2011 om 10:25.
love4everybody is offline   Met citaat antwoorden