Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2004, 02:55   #6
justme
Burgemeester

Standaard

ten eerste:

Het blok creëert probl. etc, máár, men kan geen problemen cultiveren als er geen bron voor aanwezig is. Die problemen negeren mag niet => ze zijn er.

Bovendien: het volk heeft niet zomaar behoefte aan een linkse politiek. Waar alles mag, waar alels goed en mooi en vredevol is. Waar we verdraagzaam zijn en zo een mooie wereld tegemoet gaan. Dit is een schitterend ideaal, maar ook in praktijk lukt dit niet.

1/
Bon, mensen die voor het blok stemmen om één van bovenstaande reden kan ik begrijpen. Ik bedoel: ze hebben volstrekt het recht om zeeeer rechts te stemmen, het is een mening als een ander. (Het enige probleem is dat ze natuurlijk die erge consequentie erbij nemen dan). Soit , op dit forum zitten hier wel zo'n mensen gewoon daarom naar het blok neigen. Dit vind ik niet zo erg, die mensen zijn meestal zinnig.

2/
Bon, tot daar het onschuldige en het "goede" van het blok. Dan komt uiteraard het slechte: ten eerste een achtergrond van racisme en onverdraagzaamheid. Ten tweede: het uitspelen en aanwakkeren van die gevoelens. Mensen op dit forum hier die fervent blok zijn, en ook posten vol onverdraagzaamheid , en met oogkleppen op, vallen onder die categorie. Wedden dat mensen als bv. Guderian, of weet ik veel wie al hier straks weer komen posten, u uitschelden etc.... Daarmee bevestigen zijn alleen maar de domme karikatuur die al bestaat. Mensen uit categorie 1 zijn er meestal beschaamd voor. Bon, hoe ze zich ook zullen wentelen en keren, en stoer doen met holle slogans, dit valt gewoon niet te ontkennen. Bon ik heb ergens een post geopend met "VB = supporters + hooligans" , daar maakte ik al dit onderscheid.

Oh ja, thePiano... ondanks uw strijd tegen het blok, wordt ook niet zoals mensen in de tweede categorie. Zet ook geen oogkleppen op. Rechts is niet slecht. Zelfs een extreem-rechts mening op zich is niet slecht. Enkel de invulling door het blok laat verre van te wensen over.
justme is offline   Met citaat antwoorden