Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude
Leven is uw verantwoordelijkheden opnemen en leven met de consequenties.
|
Is dat één van uw levenswijsheden over wat leven voor u is?
Zoals ik al een keer of drie aanhaalde en u tekens weer negeert, zitten we met het feit dat niet iedereen wil of kan verantwoordeklijkheden opnemen.
Citaat:
Opnieuw valt u hier de mensheid aan, uit uw schrijven leid ik af dat u niet wenst dat mensen de consequenties dragen van hun acties (om nog maar te zwijgen over die zwakke vrouwen... ).
|
Dat leid u dat verkeerd af waardoor uw besluit ook verkeerd is. ik val niemand aan. Integendeel probeer in zelfs het ongeboren leven te beschermen.
Als u zich daardoor aangevallen voelt, dat zal dat omwille van uw gesust geweten zijn. Niet omdat ik voor het leven ben. Dat is het verschil tussen zich aangevallen voelen en het daadwerkelijk zijn.
Citaat:
|
U gaat hier toch echt de emotoer op.
|
Het is dan ook een emotionele zaak. Een kwestie van leven of dood, van bestaan of niet bestaan, van een kind krijgen of verliezen... Uiteraard spelen ook emoties mee. U doet net alsof dat uit den boze zou zijn.
Citaat:
|
Mensen die niet kunnen leven met de gevolgen van hun eigen acties worden begeleid, dat is niet overdreven moeilijk;...
|
Dat is wél moeilijk. Verschrikkelijk moeilijk zelfs. Sommigen komen dat ondanks de hulp ook nooit te boven.
Citaat:
|
...tenzij de mens omgeven is door mensen als u die haar constant aanvallen en haar onbegrepen doen voelen vanwege haar beslissing.
|
Nu gaan we het krijgen sè. Het zal nog mijn fout zijn als vrouwen levenslang spijt hebben van een abortus. Gij durft nogal. Ik doe jandorie niks anders dan voor dergelijke zaken te waarschuwen. Misschien zouden de mensen die haar overtuigden dat het maar om een hoopje cellen ging, dat verwijderd ging worden, zich beter op de borst kloppen vind ik. Zij leidden de vrouw al relativerend mee naar een onherropelijke daad waar ze spijt van heeft. Zij! Niet ik.
Citaat:
|
Elke ouder weet hoe oud een gestorven kind zou zijn geweest, ik weet zelfs hoe oud Elvis zou zijn geweest....maar ja, naar 't schijnt hoort doodgaan bij het leven. Daar allerlei drama bij verzinnen zal het heus niet veranderen.
|
Dergelijke realiteit afdoen als verzonnen drama's....
.... daar hoef geen verder repliek meer bij vind ik.
Paulus.