Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2011, 19:52   #60
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je geraakt echt niet verder dan wat insinuaties, hé.
Je schreef "Amsterdam-West wordt in de volksmond ook wel 020-Gaza genoemd, dus dan weet je het wel."
Vertel, wat weet je dan wel?
Maar meneer/mevrouw toch. Ik heb dat al 2 x gezegd. Nou ja, driemaal is scheepsrecht:

020 is het kengetal van Amsterdam, het netnummer. En Gaza verwijst naar het westelijke stadsdeel. Net zoals Borgerokko naar een stadsdeel in Antwerpen verwijst, of Mollahbeek naar een stadsdeel in Brussel.
Ik denk niet dat dat is omdat er zoveel boedisten wonen, en ook niet omdat het er daar zo vreedzaam aan toe gaat. Dat is zo'n stadsdeel waar je als westerse vrouw in het beste geval "hoer" nageroepen wordt. Waar je als homo niet veilig over straat kunt als je hand in hand met je geliefde loopt. En waar je je als jood maar beter niet kunt laten zien. Waar straatstenen om het minste of geringste uitgegraven worden om mee te gooien, waar bushokjes gesloopt worden en waar auto's spontaan in brand vliegen wanneer de politie een crimineel arresteert. En waar de burgemeester vervolgens in 1 van de vele moskees met de imams en relschoppers thee gaat drinken om de boel bij elkaar te houden.

Ik hoop dat er nu een lichtje bij je gaat branden.

Citaat:
Als het enkel daarover mag gaan, dan zijn we uitgepraat. Dan valt er niets meer te zeggen.
Als we niet mogen schrijven dat anderen met een bepaalde achtergrond dat niet normaal schijnen te vinden.
Als we niet mogen schrijven dat AT5 de foto van de 13-jarige publiceert om lezers aan te trekken.
AT5 is de locale televisiezender van de stad Amsterdam. Die hoeven geen lezers aan te trekken. En wat dan nog? Wat heeft lezers of kijkers aantrekken met het onderwerp te maken?

Citaat:
Mag ik vragen wie het zou appreciëren dat zijn/haar 13-jarige dochter zo'n foto van zichzelf zou publiceren op een sociale site op het internet?
Dat mag jij gerust vragen. Geen enkele ouder zou dat appreciëren lijkt me. Maar nogmaals: wat heeft dit met het onderwerp te maken? Dat meisje is toch niet door haar ouders maar wel door medeleerlingen het ziekenhuis in geslagen? Of hebben haar ouders het goedgekeurd dat ze het ziekenhuis in werd geslagen, net als die jongen in dat filmpje?