Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO
waarom reclameert ge er dan nu op? De doodstraffen in Iran zijn al jaren schering en inslag. Blijkbaar enkel een probleem voor islamofoben?
wat zal het wezen?
|
Blijkbaar is een eerlijk proces voor islamofoben enkel een punt als ze er moslims mee kunnen aanvallen. De rechtstaat is voor hen blijkbaar een instrument in een ideologische discussie dat ze inzetten naargelang het hen uitkomt. Hetzelfde geldt voor al die andere principes die ze zo hoog in het vaandel beweren te dragen.
Citaat:
jonge meisjes die verkracht worden vooral te worden opgehangen wegens overspel? Ik heb geen Abou Anis horen klagen,
Homo's die met z'n tweetjes gezellig aan een kraan worden opgehangen? Waar zat je?
|
Geen idee waar ik zat. Maar de insinuatie dat ik die zaken goedkeurde is van de pot gerukt en beledigend. Bij diverse gelegenheden heb ik op dit forum in het verleden mijn afkeuring uitgesproken van die praktijken. Dat u dat niet weet is uw probleem.
Citaat:
Maar nu er een gekende drugscriminele die UIT EIGEN BEWEGING terug naar ginder gaat nadat ze asiel had gekregen in Nederland en daar haar criminele activiteiten ook had voortgezet.... als die wordt opgehangen.... jamaar jamaar d�*t gaat tever zenne!
lamenielachen.
|
Voor mij gaat èlk doodvonnis te ver. Meestal omdat ik het een veel te zware straf vind voor de feiten waarvoor ze wordt uitgesproken, soms omdat ik vind dat de persoon in kwestie het verdient om zeer oud te worden met het besef van wat hij/zij gedaan heeft en eventuele wroeging daarover. In sommige gevallen ben ik dan ook voorstander van een levenslange gevangenisstraf zonder mogelijkheid om vervroegd vrij te komen.
Overigens is iedereen, ongeacht het aantal eerdere veroordelingen, bij elke inbeschuldigingstelling onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Iedereen. Altijd. Overal.
En daar verandert geen enkel schuimbekkend forumlid iets aan. Geen enkel.