Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2011, 17:04   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nooit maar dan ook nooit zal ik een fietshelm dragen. Als hij ooit verplicht wordt, dan zet ik nog liever men fiets definitief aan de kant en ga zoals de meesten altijd rustig met de auto. Ik ben al die zogenaamde overheidspreventie grondig beu. Al dat betuttel werkt me danig op de zenuwen, we worden steeds meer als kleuters behandeld. Overdreven geluidsnormen, kleurenbandjes op party's om nog drank te krijgen, roken gecriminaliseerd, flitspalen op elke hoek van de straat, sluitingsuren van uitgangscafés, ... wat zijn we toch bezig er een bekrompen samenleving van te maken.

Zo ook met die fietshelmen, als ik word aangereden en mijn hersens vliegen op straat is dat mijn zaak ! Ik zie niet in waarom ambtenaren van/naar hun werk altijd een fietshelm opmoeten. Tenzij ze een voorbeeldfunctie hebben (zoals agenten in functie).
Ik begrijp je ergernis. Ik vermoed dat veiligheid in vele gevallen het excuus is om mensen te verplichten geld uit te geven. Iemand zou de banden tussen wetgever en producenten van die verplicht aan te schaffen prullaria eens grondig moeten onderzoeken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden