Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2011, 19:39   #61
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nu is het opeens het Engels. Tjah, overal in de wereld leert men die taal hè ? Internationale discussies verlopen dan ook in het Engels en een beetje geschoold mens spreekt die taal op communicatief niveau. Ik dacht al dat je het Engels bedoelde, gezien het Nederlands niet zo'n wereldfaam heeft.
In het geval van het gezin dat naar Tchechië verhuisde, verwachtte men dat men hen in -op het stadhuis, nota bene- in het Engels verder zou helpen. Waarom zouden Tchechen in godsnaam Engels moeten leren? Zijn die mensen plots ongeschoold omdat ze geen Engels spreken??? Vergeten dat Tchechië onder Russische invloedssfeer viel en dat ze dus eerder Russisch zullen spreken dan Engels? Is heel Oost-Europa nu plots ongeschoold omdat ze geen (amper) Engels spreken? Van kortzichtigheid gesproken...
Trouwens, als u de moeite zou nemen alle reportages te bekijken gaat u voorbeelden vinden van Nederlanders die in Frankrijk een zaak willen uitbouwen (klusbedrijf) zonder dat ze het Frans machtig zijn. Dan gaat het van: 'allo, ja, euh, je, euh mon marie helpen'
Citaat:
Verder is het uiteraard fatsoenlijker dat men de lokale taal leert, ...
D�*t is de essentie: altijd en overal.

Citaat:
Uw haatdragende aard ligt veeleer aan het feit dat uw gezicht verzuringsrimpels begint te vertonen reeds bij het horen van een Nederlands accent.
Dat u uit enkele posts kunt opmaken dat ik niet alleen haatdragend ben, maar ook nog verzuringsrimpels vertoon, doet mij vermoeden dat ik met 'Madame Soleil' te maken heb. Trouwens, mijn Nederlandse tante had 1 innige wens zolang haar enig kind niet gehuwd was: dat die vooral NIET met een Nederlandse naar huis zou komen. Is zij nu plots ook een haatdragende 'Vlaamse' vol verzuringsrimpels?
kizzy is offline