Iedereen hakt graag op Ryanair!
Maar men moet ook hetvolgende weten :
Citaat:
Dat gebeurde na een incident tussen een airhostess en één van de studenten.
Volgens Ryanair weigerden de jongeren de instructies van de bemanning op te volgen, en wilden ze ook geen toeslag betalen voor extra bagage. Daarop zou de airhostess haar kalmte verloren hebben, en moesten ook mensen die niets met de zaak te maken hadden het vliegtuig verlaten. Daarop vertrok het vliegtuig zonder de jongeren.
Een dertigtal passagiers zou zelf een oplossing hebben gevonden om naar België terug te keren, meldde RTBF aanvankelijk. De anderen zouden geen geld meer hebben gehad om een nieuw vliegtuigticket te kopen.
De studenten zullen in verschillende groepjes gerepatrieerd worden naar België, reageert. Volgens Ouvry, woordvoerder van Buitenlandse Zaken, heeft een 120-tal jongeren het Belgisch consulaat in Santa Cruz de Tenerife gecontacteerd toen ze uit het vliegtuig gezet werden.
"Blijkbaar heeft zich een vrij hevig incident voorgedaan tussen een bemanningslid en een jongere van de groep. Daarop weigerde de gezagvoerder de 120 jongeren mee te nemen en moest de groep onder begeleiding van de Spaanse politie het vliegtuig verlaten", zegt hij.
|
Bovendien verklaarden medepassagiers op het vliegtuig hetvolgende op het HLN-forum :
Citaat:
Werner DG, Aalst
Ik was vandaag wel passagier op de vlucht van Lanzarote naar Brussel. Voor alle duidelijkheid, er valt NIEMAND van RYANAIR iets te verwijten. 90% van de groep studenten waren ok.
Alleen was het voor onze vrienden nieuwe belgen heel frustrerend om eens te ondervinden dat de regels voor iedereen gelden.
Te laat komen, stewardessen uitschelden.
Ik zag Aziatische, Afrikaans en Zuid Amerikaanse studenten. De problemen deden zich voor met een kleine groep Noord Afrikanen. Laat hen betalen voor alles .
-/-
A B ,
Ook ik zat in dit vliegtuig en wil reageren op alle onzinnige krantenberichten.
1 van deze groep van 106 Franstalige studenten van een universiteit in Brussel was bij het inchecken aangehouden en mocht niet mee.
De rest van het tuig vond het nodig om, toen we eenmaal aan boord waren, het onmogelijk te maken om te vliegen, ze wilden dat hun maatje eerst werd vrijgelaten.
Nagenoeg de hele groep was rumoerig en stomvervelend, anders dat de kranten vermelden. De crew van Ryanair was 100% integer.
|