Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2011, 17:41   #24
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
We zouden ook gewoon minder auto's kunnen laten rondrijden in het verkeer, nu zijn er veel te veel en vaak voor nutteloze verplaatsingen die je ook te voet of met de fiets kan doen.
Hoe doe je dat concreet ? Sensibiliseringsacties ? Ja die zijn altijd een succes.

Citaat:
Dan lopen deze weggebruikers ook minder kans omvergereden te worden. Een fietshelm geeft echt wel een beklemmend gevoel, als je dat niet van kindsaf aangeleerd hebt gekregen, dan blijft dit een fysieke en mentale hindernis.
"Fysieke en mentale hindernis". Overdrijf je nu niet een beetje ?

Citaat:
Zo begrijp ik ook dat oudere chauffeurs geen gordel willen dragen, omdat ze dat niet gewoon zijn en zich dan opgesloten voelen. Schaf heel die gordelplicht toch af ! Chauffeurs die er geen dragen, straffen enkel zichzelf en niet de andere weggebruikers.
Ai, nu maak je een zware fout. Chauffeurs zonder gordel zijn levensgevaarlijk voor degene die naast hen zit. Sorry, maar dit is basiskennis.

Citaat:
Denk je nu echt dat het enkel de bezorgdheid van de overheid is die telt?
Neen hoor, maar je moet niet achter alles complotten zien, of alles zien door een cynische bril.

Citaat:
Ik zie hierin ook een hele poging tot overheidsdisciplinering. Door alles in wetjes en regeltjes te gieten, probeert men de kritische en eigenwijze burger in de pas te doen lopen.
Pfft als jij dat vindt, geen probleem hoor. De burger heeft nog nooit zoveel te zeggen gehad als op dit moment.

Vergeet ook niet, hoe meer mensen er zijn, hoe meer wetten er nodig zijn. Dat kan simplistisch klinken, maar is een waarheid als een koe. Het leven wordt immers steeds ingewikkelder.

Citaat:
Verder probeert de overheid natuurlijk ook uit dit alles letterlijk munt te slaan. De absurde regelgeving en overdreven wetgeving in ons dagelijks leven, beïnvloed steeds meer onze levensstijl. Dit begint inderdaad Orwelliaanse proporties aan te nene, kan niet meer gezond zijn.
Ik heb de indruk dat je niet echt Orwell gelezen hebt, we zijn mijlenver verwijderd van Orwell.
kiko is offline   Met citaat antwoorden