Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, dat is het niet. Ondemocratisch zou zijn wanneer het Vlaams Blok verboden werd om deel te nemen aan de verkiezingen. Dat andere partijen verkiezen om niet met het Vlaams Blok samen te werken, is hun volste recht. Die partijen verplichten om met het Vlaams Blok in coalitie te gaan, zou pas ondemocratisch zijn. De kiezer heeft immers een duidelijk signaal gegeven dat het een samenwerking met het Vlaams Blok niet ziet zitten.
|
U leeft in een droomwereld als u denkt dat de meerderheid van de Vlamingen voor dat cordon is.
De tijd dat Etienne Vermeersch op televisie kwam huilen dat het een ramp was dat er één miljoen neonazi's waren in Vlaanderen, ligt nog niet veraf.
Het is niet omdat ik voor NVA of OVLD stem dat ik voor dat cordon ben.
Ik ben er zelfs zeker van dat dat cordon er voor gezorgd heeft dat veel mensen uiteindelijk niet meer op het VB hebben gestemd omdat het toch niks uithaalt, dankzij het ondemocratisch cordon.
Momenteel heeft Groen een schamele 6 procent.
Ze zitten, ondanks 94 procent mensen die niet op hen stemden, toch lekker mee in de onderhandelingen voor een regeringsvorming.
Alhoewel veel mensen daar vragen bij hebben, komen ze niet in opstand.
Net zomin als de meerderheid van de kiezers van de traditionele partijen het een bal zou verdommen mocht dat cordon worden opgegeven.
Maar nogmaals, VB is intussen irrelevant, en het cordon mag dan ondemocratisch zijn, het is wellicht geen slechte zaak geweest.