Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
U reageert op losse zinnen in plaats van inhoudelijk.
Dat is een teken van discutionele armoede, MIS.
Ik zal bijgevolg wat ik zei herhalen, net zoals ik eerder al herhaalde om dezelfde reden. En, voor de meelezer, nog eens in het vetjes het antwoord op uw laatste discussie-ontwijkende en persoon-viserende nep-vraag. Niet voor u, fascist, want zo noem ik diegenen die tegenstander zijn van een vrije markt-situatie, omdat het lui werkschuw tuig is, dat overheidsdwang nodig heeft om aan de bak te komen - zijnde legaal te kunnen stelen:
'Overheid' verdwijnt vanzelf.
Niet door 1 of andere organisatie, 1 of andere politieke partij of 1 of andere politicus, maar door het gedupeerde bevolkingsdeel zelf.
De recente instorting van het diefstalsysteem werd veroorzaakt door de gedupeerden. Een instituut (zo kun je het noemen) gebaseerd op vrije wil, heeft de hele mikmak van de centrale planners onderuitgehaald. In een marktsituatie heersen correctiemechanismen. Die zijn net zo onontkoombaar als het zeker is dat een auto niet als klaar-om-te-gebruiken in de natuur voorkomt, en dus geproduceerd moet worden. Hou je ze 2 maal zo lang tegen, dan corrigeren ze gewoon 2 keer zo sterk. Daar de centrale planners zich blijven verzetten tot de laatste snik, zal het ook met hun laatste snik eindigen. De parasitaire klasse zal het daarna wel opnieuw proberen, maar zo zonder legaal kader om te stelen, eindigt dat in de bak.
|
De staat wordt momenteel geruïneerd door de overblijvende privaat bedrijven:
8 op 10 burgers worden momenteel gefinancierd door een staat die niet over eigen productie middelen beschikt, wat een serieuze handicap is voor de staat.
Dagelijks komen er nog vele burgers bij door de technologische vooruitgang: automatisering, modernisering en robotisering en handel met lageloonlanden.
60 % van de consumptie producten komen uit woeker handel met lageloonlanden zonder eigenproductie, (China, India, Brazilië, Rusland enz.) zeer weinig inkomen voor de staat en enorme winsten voor enkele privaateigenaars.
Geautomatiseerde bedrijven draaien 24 op 24 uur zonder werknemers voor de productie van consumptie middelen met zeer weinig of geen inbreng voor de staat, (de gemeenschap) en enorme winsten voor enkele privaateigenaars.
Het economisch rad is een vicieuze cirkel:
Economie is een middel en geen doel op zich.
De essentie is: een goed bestuur en geen uitbuiting zo simpel is het.
Productie, arbeid en consumptie zijn de drie factoren die voorlopig niet volledig zonder elkaar kunnen bestaan, elke factor maakt 1/3 van onze economie uit.