Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2011, 18:17   #229
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ga eens op reis naar uw favoriete plekjes van tientallen jaren om vast te stellen dat ook dat verloren hoekje 'verhollanderiseert' is. Stel dan vast dat andere Nederlanders die die plekjes ook al jaren koesterden zwaar teleurgesteld zijn met die nieuwe toestand. Dan zult u zien dat niet alleen ik er zo over denk.

Als ik ooit naar het buitenland zou emigreren, dan zou ik
  1. de taal leren voor ik vertrek
  2. me zo goed mogelijk vertrouwd maken met de gewoontes & wetten
  3. niet verwachten dat men mij en mijn Vlaamse cultuur met open handen zal ontvangen
  4. me ter plaatse zo goed mogelijk integreren en accepteren dat in een ander land andere gewoontes zijn
  5. niet ter plaatse op zoek gaan naar andere Vlamingen om daar dan een vriendenkringetje mee op te bouwen (dan kan ik net zo goed hier blijven) maar blij zijn met mijn nieuwe contacten uit mijn nieuwe gastland
Ze gedragen zich naar uw gevoel te Nederlands als ik het goed versta, zeg dat dan ook gewoon, dat is niet "inpalmen". Ik heb ervaring met Nederlanders op vakantie. Ja ze zijn werkelijk overal. Nee, ik heb ze nergens als vervelend ervaren. En naar mijn weten leren ze in het algemeen zeker de taal als ze ergens blijven.
HomoErgaster is offline