Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2011, 19:35   #2
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In plaats van te staken na de overname wanneer de ontslagen vallen en de boel wordt gedelocaliseerd zou ik ervoor staken zodat de overname niet doorgaat. Misschien niet bij bedrijven die er zeer slecht voor staan maar toch zeker bij gezonde bedrijven met een toekomst. Staken voor werk dus ipv voor geld en dat zeker bij Angelsaksiche risicokapitaalgroepen, die knappen daar op af. Ik verdenk de vakbond ervan een dubbele agenda te hebben en het niet erg te vinden om werkgelegenheid af te stoten door hun internationalistische romantiek.

Alsook zelfde commentaar als bij de andere draad die ik gestart heb. De vakbond vindt het niet kunnen dat een bediende tien kier zoveel ontslagvergoeding krijgt als de arbeider maar dat ze in de ene sector 20 keer zoveel krijgen als in de andere daar zwijgt ze zedig over. Ik heb nog nooit als vakbondsstandpunt gelezen om alle ontslagvergoedingen in één kas te storten en iedereen evenveel te geven.
Delokaliseren ? Even rap een paar verschillende vuurhaardjes starten en de boel in de fik. Een tip naar verzekering dat de boel in de fik gestoken is en ze zien geen centen meer en kunnen met niks gaan delokaliseren.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 6 februari 2011 om 19:36.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden