Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Dit is de omgekeerde wereld. Wat hier gezegd wordt is eerder op Nederlanders dan op Belgen van toepassing, zeker dat van luidruchtig en gierig. Zo staat de Belgische toerist niet bekend. En Belgische toeristen zouden een reputatie hebben agressief en dronken te zijn? Dat is het eerste dat ik daarvan hoor. Belgen zijn in het algemeen respectvolle toeristen als ze in contact komen met andere culturen. Kijk ook naar de reakties van de Belgen op dit beledigende bericht. Beleefder (zelfs onderdanig mak) dan je in vele andere landen zou tegenkomen, inclusief Nederlandse forums (begin daar maar eens een draad als Belg met 'hollandertuig', dan al je zien hoe verdraagzaam en pacifistisch er gereageerd wordt door de Nederlanders.).
Dat Belgen minder problemen hebben ergens tegen een boom of gevel te pissen in geval van nood dan een Nederlander kan ik me wel voorstellen. België is een iets minder 'geordend' land. Maar hoe saai die ordening. Zie ze in de zomer hun democratisch geachte dictatuurtjes ontsnappen, richting wat vrijheid...
Ik schat dat we in bovenstaand bericht te maken hebben met een geval van projectie door een zich superieur voelend wezen. Groter is niet beter hoor.
|
Dat Belgen ingetogener zijn dan de Nederlanders is waar, maar laten we wel eerlijk zijn. Onder beide volkeren bevinden zich grootmuilen en raddraaiers, de Belgen moet nou niet doen alsof zij door de Heilige Maagd zelf gebaard zijn, want dat gaat ook weer niet op. Over de welgemanierdheid van veel Belgen kan ook genoeg gezegd worden, of moeten we wat quotes ophalen die we overal op deze site vinden en die ontspruiten uit de gedachtenwereld van die keurige Belgen, want van sommige commentaren lusten de honden geen brood. Dat vermeende verschil tussen Belgen en andere volkeren is echt niet zo groot als jullie jezelf willen doen geloven.