Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2011, 21:37   #13
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bedankt voor de tip.

Ik ben zelf niet zo fan van een luchtreiniger die enkel op deze wijze reinigt, daar er onenigheid is over het effect ervan en er vaak ozon wordt geproduceerd als bijproduct. Daarom ben ik er een beetje huiverig tegenover. Bovendien lijkt men op de website relatief karig met informatie over de producten.

Momenteel zoek ik een toestel dat dit heeft als extra functie (die ik ook uit kan zetten), maar daarnaast ook met de traditionele HEPA en (geïmprgeneerde) actieve kool filters werkt.

Geen plezante zoektocht, zeer veel fabrikanten die de hemel beloven maar zeer weinig vertellen over de werking. En zeer veel verschillen in kwaliteit naar het schijnt. Normaal gezien zou ik al "het beste toestel wat de markt biedt" in huis moeten hebben. Maar ... de filter geraakte in no time verzadigd waardoor de machine de vervuiling die hij moest aanpakken, nu zelf uitstoot.

Oef, er zijn dan toch mensen mee bezig.

Die maatregel nemen wij ook.
http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/nl-...treinigers.htm
Ik heb een FU-Y30EU-W in de living sinds maart vorig jaar en het maakt een verschil. De HEPA filter moet wel vervangen worden, de andere zijn afwasbaar.

Laatst gewijzigd door rikbe : 6 februari 2011 om 21:38.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden