Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2011, 22:50   #107
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Begrijp mij niet verkeerd, industrieel ingenieur is een goed diploma. Dat zegde ik ook. Maar het is geen WETENSCHAPPELIJK diploma. Het is het hoogste TECHNISCHE diploma. Als het er dus op aan komt om techniek te hanteren zijn industrieel ingenieurs perfect op hun plaats. Als het erop aankomt om technische intuitie aan de dag te leggen, ook.
Maar als het erop aankomt om aan de wetenschappelijke basis van sommige technologieen te werken, dan is het toch niet de beste opleiding, he. Dat wil niet zeggen dat industrieel ingenieurs geen slimme mensen zouden zijn, die in de zakenwereld veel succes kunnen hebben of zo, he.

Maar om een *doctoraat* gaan te doen hiermee, dat lijkt mij toch wel een contradictie. Het is speciaal een opleiding die praktijk-gericht was en dus NIET de ganse wetenschappelijke en theoretische onderbouw heeft meegegeven - juist om de goeie reden dat je die eigenlijk niet altijd nodig hebt bij het toepassen van techniek. Hoe kan je dan daarachter aan *uitbreiding* van die theoretische onderbouw gaan werken (wat een doctoraat eigenlijk inhoudt, he), als je die eerst al niet eens volledig hebt gehad ?
mijn zoon probeert nu in de voetsporen van zijn moeder dat te leren, ik moet zeggen hij krijgt toch hele bakken theorie hoor.
brother paul is offline